Kategori: Sağlıklı beslenme


Akşam hafif yemeli



Akşam hafif yemeli

“Az yiyen çok uyur, çok yiyen güç uyur.”atasözü akşam -lerimizdeki temel prensibimiz olmalıdır.
Yapılan araştırmalar, akşamları aşırı yemenin ve tok karnına yat­manın uyku bozuklukları ve şişmanlığa yol açtığını ortaya koymuş­tur. Bu sebeple akşam yemeği ile ilgili olarak şu hususlara etmemiz gerekir:

* Akşam yemeği olabildiğince hafif şekilde ve yatma saati­mizden erken bir vakitte yen­melidir. Çünkü organizma gece boyunca tekrar depolama yapmakta­dır.

* Kalp, damar sistemi­miz için çok zararlı olan kolesterolün büyük çoğunluğu geceleri uyuduğumuzda üretilmektedir. Dolayısıyla yat­madan önce buna yol açacak şekilde aşırıya kaçmaktan sa­kınmalıdır. Akşam yemeğini uykudan 4-5 saat önce ve ha­fif gıdalarla geçiştirmek gere­kir. Bu uygulama, geceleri uykudan uyandıran hazımsızlık ve mide yanması şikayetlerini de ortadan kaldıracaktır.

* Gece bütün organlarımız istirahata geçer. Ancak akşam ye­meği fazla ve geç yendiyse, mideye hücum ederek sin­dirim faaliyetine ağırlık verir. Zaten yavaşlamış organizma işleyişi yüzünden sindirim zorlaşır ve uzar. Tüm bunlar kö­tü rüyalar görme, sık sık uyanma, tatminkâr bir uyku uyu­mama ve dinlenmeden sabah külçe gibi kalkmaya sebep olur.

Aynı maddesi akşam yendiğinde, sa­bah ve öğleye oranla daha “şişmanlama” olabilmektedir.



http://www.saglikbilgisi.gen.tr/aksam-hafif-yemeli.html



Bu yazı 1.444 defa okunmuş





   Yorumunuzu yazın

   Mesajınız


Aşağıdaki konularda ilginizi çekebilir








 

2006-2014 Sağlık bilgisi cinsellik kadın hastalıkları çocuk hastalıkları diyet güzellik sağlık haberleri. | Site haritası | Samsun Pedodonti