Bugun...


Akşam hafif yemeli
"Az yiyen çok uyur, çok yiyen güç uyur."atasözü akşam yemek-lerimizdeki temel prensibimiz olmalıdır. Yapılan araştırmalar, akşamları aşırı yemenin ve tok karnına yat­manın uyku bozuklukları ve şişmanlığa ...

Akşam hafif yemeli

“Az yiyen çok uyur, çok yiyen güç uyur.”atasözü akşam yemek-lerimizdeki temel prensibimiz olmalıdır.
Yapılan araştırmalar, akşamları aşırı yemenin ve tok karnına yat­manın uyku bozuklukları ve şişmanlığa yol açtığını ortaya koymuş­tur. Bu sebeple akşam yemeği ile ilgili olarak şu hususlara dikkat etmemiz gerekir:

* Akşam yemeği olabildiğince hafif şekilde ve yatma saati­mizden erken bir vakitte yen­melidir. Çünkü organizma gece boyunca tekrar depolama yapmakta­dır.

* Kalp, damar sistemi­miz için çok zararlı olan kolesterolün büyük çoğunluğu geceleri uyuduğumuzda üretilmektedir. Dolayısıyla yat­madan önce buna yol açacak şekilde aşırıya kaçmaktan sa­kınmalıdır. Akşam yemeğini uykudan 4-5 saat önce ve ha­fif gıdalarla geçiştirmek gere­kir. Bu uygulama, geceleri uykudan uyandıran hazımsızlık ve mide yanması şikayetlerini de ortadan kaldıracaktır.

* Gece bütün organlarımız istirahata geçer. Ancak akşam ye­meği fazla ve geç yendiyse, kan mideye hücum ederek sin­dirim faaliyetine ağırlık verir. Zaten yavaşlamış organizma işleyişi yüzünden sindirim zorlaşır ve uzar. Tüm bunlar kö­tü rüyalar görme, sık sık uyanma, tatminkâr bir uyku uyu­mama ve dinlenmeden sabah külçe gibi kalkmaya sebep olur.

Aynı besin maddesi akşam yendiğinde, sa­bah ve öğleye oranla daha “şişmanlama” olabilmektedir.




Bu haber 1865 defa okunmuştur.

YORUMLAR

Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.

YORUM YAZ



FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER HABERLER
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANAN HABERLER
Tavsiye edilen siteler
YUKARI