Kategori: Genel sağlık bilgileri


Aşırı terlemenin nedenleri ve tedavisi



Aşırı terlemenin nedenleri ve tedavisi

Terlemenin insanlarda doğal olarak gözlenirken aşırı terleme kişi de sorunlar yaratabiliyor. Terin salgılanması insanlarda sinir sisteminin “sempatetik” denilen kısmının çalışması ile ilgili olup toplumun % 1′inde bu sistem aşırı düzeyde çalışıyor. Özellikle stresli durumlarda bu sistem aşırı çalışıyor ve genel olarak terleme, kış aylarında daha az rahatsız edici oluyor.

Bunun dışında tiroid bezinin aşırı çalışması, böbrek üstü bezinden kaynaklanan bazı hastalıklar, şişmanlık, menopoz, ağır psikiyatrik hastalıklar ve bazı kanserlerin tedavisinde kullanılan hormonlar aşırı terlemeye yol açabiliyor.

Ruhsal ve sorunlar
Bakteri üremesini kolaylaştırdığı için aşırı terleme kokuya da neden oluyor. Ruhsal ve fiziksel sorunlara yol açan, sosyal yaşamı zorlaştıran terleme, ellerde, koltuk altında, ayak altlarından, yüzde ve gövdede oluşabiliyor. Terlemenin ellerde olduğunda hem el ile yapılan işlerde güçlük çekiliyor hem de sosyal olarak kişileri rahatsız ediyor. Terleme stresli durumlarda gelişiyorsa ve kişi terlemeden rahatsız ise kısır bir döngü içine giriyor ve terleyeceğini bilerek daha endişeli hale geliyor ki bu endişe de daha fazla terlemeye yol açıyor.

Terlemenin nedeninin saptanması
Terleme tedavisine başlanmadan önce nedeninin saptanması gerekiyor. Terleme sorunu olan kişinin öncelikle kilo durumu inceleniyor. Aldığı ilaçlar gözden geçiriliyor. Hastanın menopozda olup olmadığı araştırılıyor. Endokrinoloji uzmanının yapacağı değerlendirme ile sorunun tiroid bezinden ya da böbrek üstü bezlerinden kaynaklanıp kaynaklanmadığı belirleniyor. Bu durumların hiçbirinde sorun saptanmaz ise doğuştan sempatetik sinir sisteminin aşırı çalıştığı ortaya çıkıyor.

Tedavide ilk olarak genel tedavi yaklaşımları uygulanıyor. Kişinin öncelikle kıyafetini düzeltmeli ve daha hafif giyecekler giymesi gerekiyor. Lokal olarak talk pudrası veya oldukça etkili olan aleminyum klorid içeren solüsyonlar mutlaka öneriliyor. Bazı hastalarda sempatetik sinir sisteminin çalışmasını azaltmak ve böylece de terlemeyi azaltmak için ilaçlar da kullanılabiliyor. Bazı hastalarda strese bağlı terlemeyi kontrol edebilmek amacı ile psikoterapi de öneriliyor.

Uygulanan yöntemler
İyontoforez: Bu yöntemde küçük su banyosu içinde el veya ayaklara hafif elektrik akımı veriliyor. Sık tekrarlanması gereken bu yöntemde; hafif ve orta derecede terlemesi olan hastalarda oldukça iyi cevap alınıyor.

Botulinum toksini: Özellikle koltuk altı terlemesinde kullanılan bir olan Botulinum toksini, aslında doğal bir zehirdir ve sulandırılarak tıpta çeşitli amaçlarla uzun zamandır kullanılıyor. Ter bezlerini çalıştıran sinirleri felç ederek etki gösteren , terlemeyi 3 – 4 kat azaltıyor. 6 -12 ay gibi uzun aralıklarla tekrarı gerekiyor.

Cerrahi tedavi: Carrahi tedavi özellikle ellerdeki ve yüzdeki aşırı terleme için önerilen tedavi şekli. “Endoskopik transtorasik sempatektomi” olarak adlandırılan teknikle koltuk altından bir delik açılıp akciğer bölgesindeki yüz ve ellere giden sinirlerin başlangıç bölgesi kesiliyor. Ellerde % 99 civarında başarı elde edilirken, ayaklardaki terleme için bölgesindeki sinirlerin kesilmesi gerekiyor. Sadece koltuk altı terlemelerinde koltuk altı ter bezlerinin alınması ile iyi sonuçlar elde edilebiliyor.”



http://www.saglikbilgisi.gen.tr/asiri-terlemenin-nedenleri-ve-tedavisi.html




Bu yazı 99.032 defa okunmuş






   114 Yorum yapılmış “Aşırı terlemenin nedenleri ve tedavisi”

    arsu | 16 Ara 2007 , 00:38

    SELAM.BENİM DE TERLEME İLGİLİ BÜYÜK BİR ROBLEMİM VAR.KOLTUK ALTIM NE ŞEKİLDE OLURSA OLSUN İNANILMAZ TERLİYOR.BU DA BENİ ÇOK RAHATSIZ EDİYOR.STRESE GİRDİĞİM DE ,5 DK. BİR YOL YÜRÜMÜŞ OLSAM DA KOLTUK ALTIM HEMEN TERLİYOR.DAR BİR GİYSİ ASLA GİYEMİYORUM.YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.

    demet demirel | 03 Şub 2009 , 16:45

    benim aşırı terşleme problemim ver ve beni çok rahatsız ediyor soğuk bile olsa havalar ben çok terliyorum yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

    akın ozan | 01 May 2009 , 19:34

    benimde yazlı kışlı hangi ortamda olursan olim benimde malum yerlerin aşırı terliyor ve bundan oldukça raahatsız oluyorum.yeri geliyor elim terledigi için arkadaşlarımla toklaşmıyorum heep aynı bahane ile”elimi yeni yıkadım filan…”bundan nasıl kurtalabilirm yada bunun bi çaresi var mı? Yardmınızı bekliyorum

    HAZAL ALTIN | 21 May 2009 , 09:15

    Benimde ellerim ve ayaklarımda aşırı terleme var. Havanın soğuk olması önemli değil benim eller ve ayaklar anormal derecede terliyor. Şu an teroson diye bir ilaç kullanıyorum. İstanbul’da bir iki eczanede var. Ben kullanıyorum 3 gün oldu ve ciddi bir azalma var.

    elif akyol satar | 07 Haz 2009 , 22:27

    bende aşırı terleyenlerdenim benımde yüzüm ve başımda müthiş terleme oluyo bu benım bütün sosyal hayatımı felç edıyor bunn ıcın hıç tedavı görmedım ama artık cok fazla bıktım yardımcı olursanız sevınırım şimdiden cok teşekkür ederim.

    aysu | 19 Haz 2009 , 20:42

    Merhaba benim de aşırı terleme problemim var. Kışın cok soğuk havada bile terliyorum. Koltuk altım ellerim yüzüm ve boynum ozellikle. Yazın bu nedenle dışarı çıkamıyorum. Yardımcı olursanız sevınırım. Teşekkürler.

    selman ys | 26 Haz 2009 , 11:21

    bütün vücut olarak aşırı terleme yaşıyorum ve bu sosyal hayatımı çok zorluyor. lütfen yardım alabileceğim bir uzman yada yöntem için bilgi verirmisiniz?

    yasemin | 04 Tem 2009 , 23:54

    merhaba ellerim koltuk altım ve ayaklarım sürekli olarak terliyor asla terlik giyemiyorum ellerimden ter su gibi akıyor.özellikle stres sıkıntı yaptığımda terleme pskolojisine kapıldığım an daha çok terliyor.kışın dahi aşırı terleme aloşuyor özellikle ellerimde ve böbreklerimde bazen sorun meydana geliyor ve benim bu terleme durumum uzun zamandır var acaba ikisinin bir bağlantısı olabilir mi ? şimdiden teşekkürler…

    ramazan selek | 06 Tem 2009 , 22:46

    bendede var hemde coçuklugumdan beri psikolijik dediler geçiştirdiler ama ilgisi yok bence. sogukta bile terledigim oluyor e bundan dolayı cerrahi operasyon geçiren varmı aranızda yada tavsiyesi olan varmı gerçekten sosyal yaşantımda çok sıkıntı veriyor.

    deniz | 22 Tem 2009 , 22:44

    28yaşındayım ve bu yaşıma kadar terleme sorunum olmamıştı.fakat bir aydı r üzerimde askılı bile olsa tüm vücudum terliyor.bu da beni oldukça rahatsız ediyor.strese bağlı olabilirmi yoksa başka hastalık belirtisimidir

    SAHRA AKIN | 27 Tem 2009 , 11:54

    ya benim ellerim dehşet terliyo yaa resmen sular akıyo evde bişey yok ama dısarı cıkdım mı milletle konusurken sınıfta falan acayip terliyo artık cok sıkıldım yaz kış aynı hiç kuru olmuyo ama evde yanlızken cok rahatım lütfen etkili bi ilaç krem fln varsa önerebilirmisiniz

    cancan | 04 Eyl 2009 , 20:57

    bende malesef terleme sorunu var yüzüm ve kafam aşırı terliyo kışın bile aynı durumdayım panik atak rahatsızlıgım var ondan kaynaklandıgına eminim ama yinede tedavi olmalıyım yardımcı olursanız sevinirim.

    Sami KOZAN | 16 Eki 2009 , 15:22

    Toplumun %1 ‘ inde görülen bi durummuş. Çok şükürki 100 kişiden 1′i bu hastalığa yakalanıyor.Ama tıpta çaresi var. Ya Kanser olsaydık.10 kişiden 3′ü kanser sanırım.Allahım tedavisi olmayan hastalık vermesin (amin)

    Güllü KARAKUŞ | 19 Eki 2009 , 20:51

    ben 39 yaşıda bir bayanım ve ben çok aşırı terliyorum. yüzümden başlayarak sırtım ter içinde aynen duş almış gibi.evde otursamda hafif iş yapsamda biraz yol yürüsem de su ter içinde kalıyorum. kollarımda ağrıyor çok bunalıyorum.acaba bunların sebebi ne olabilir. çok tşkr ederim cevabı bekliyorum

    merve önerden | 19 Eki 2009 , 21:00

    benimde elim açayip terliyor yanımda hep peçete taşıyorum sınavlarda optik kagıtım yırtılıyar bana yardımcı olursanız sevinirim allah hepimize başta ben olmak üzere yardım etsin …

    gürsel yılmaz | 25 Eki 2009 , 18:15

    Aynı problem bendede var.bir davette veya yemekte aşırı terliyorum.Ne oldugunu hala çözemedim ,durup dururken aile arasında bile kimse terlemezken benden aşırı ter cıkıyo.Özellikle yüzümde ama vücudumun heryerinden ter cıkıyor.Buda benim sosyal yaşantımı etkiliyor tabi.Davetlerde,yemeklerde isteksiz oluyorum .gitmek istemiyorum.Bunun bir çözümü varmıdır ,bu bir hastalıkmıdır,neler tavsiye edersiniz.(Bir insan kimse terlemezken ve hiçbir gerekçe olmaksızın neden terler.)

    berkan | 05 Kas 2009 , 14:16

    başımda ve sırtımda aşırı terleme var tedavi için neler yapmalıyım

    neval inceoğlu | 12 Kas 2009 , 12:14

    eşimde aşırı terleme var özellikle geceleri en az 4 – 5 defa üst değiştiriyoruz pijamalardan çarşafa kadar geçtiği oluyor.nasıl bir tedavi sürecine başlamalıyız yardımcı olursanız sevinirim.şimdiden teşekkür ederim.

    münevver çakır | 19 Kas 2009 , 01:30

    slm.20 yaşındayım ve aşırı terliyorum.. hiçbir şekilde açık renk kıyafet giyemiyorum terlediğim iiçin(koltuk altım terliyo).. ne yapmalıyım. bana yardımcı olursanız sevinirim.. teşekkürler

    fatih kılıç | 09 Ara 2009 , 20:39

    benimde ellerimde aşırı terleme var bu yüzden hep uyum zorlgu yaşıyorum sınavlarda bile kağıt sırılsıklam oluyo lütfen yardımcı olun tedavi gören ilaç kullanan varsa haber bekliyorum şimdiden teşekkürler.

    zeki bakır | 11 Ara 2009 , 23:28

    merhaba ben de aşırı terleyenlerden biriyim üstelik erzurumda yaşıyorum markete gitsem ki çok yakın geldiğimde üstümü deyişmem gerekiyo böbrek üstü bezlerde problem var diye doktora gittim kansızlık var dedi aynı problemi olan ve bitkisel care bulan varsa lütfen paylaşsın benimle

    hamza sezgin | 03 Oca 2010 , 12:45

    benim yüzümde ve koltuk altında aşırı terleme oluyor özellikle heyecan ve sıkıntılı olduğum zamanlarda ne yapabilirim

    CİGDEM | 03 Oca 2010 , 20:45

    Merhaba bendede aşırı terleme var. pudralarla çözmeye çalışıyorum ama olmuyor. Aşırı stresten olduğuna eminim. Çünkü okul zamanlarında yoktu çalışmaya başladıktan 2 yıl sonra terleme sorunum başladı. Ve tedavi ettirmek istiyorum yardımcı olursanız sevinirim

    FİKRET | 01 Şub 2010 , 15:13

    48 yaşındayım yaz aylarında gündüzleri biraz iş yapsam terliyorum sıkıntılı olursam birşeyden sıkılırsam terliyorum geceleri yaz aylarında terlemiyorum buraya kadar herşey normal görüyorum benim asıl sorunum kış ayları gece terlemeleri beni rahatsız ediyor terle birlikte uyanıyorum üzerimi değiştirip tekrar uyusam yine terliyorum benim merak etiğim yaz ayları gece terlemeyip kışın terleme sebebi int araştıryor çözüm arıyorum bulamadım çözüm veya çözüm yolları ilginize şimdiden teşekkür

    karaca.alim | 02 Şub 2010 , 15:47

    terlemek çok hastalığın başlangıcıymış dikkat etmeliyiz

    YILDIRAY KAYA | 05 Mar 2010 , 20:02

    SLM.KOLAY GELSİN.BENİM RAHATSIZLIĞIM AŞIRI TERLEME İLE İLGİLİ.DURDUĞUM YERDE AYAKTA DİĞER İNSANLARLA AYNI ORTAMI PAYLAŞIRKEN DİĞER İNSANLARA HİÇ BİŞEY OLMAMASINA RAĞMEN AŞIRI TERLİYORUM.UYKU ESNASINDA AŞIRI TERLİYORUM.SADECE GECE DEĞİL MESELA ARABADA YADA OTURDUĞUM YERDE UYUYAYIM AŞIRI TERLİYORUM.MESLEĞİM GÜMRÜKÇÜLÜK VE YETERİNCE STRESLİ ACABA İŞİMLE İLGİLİ BİR DURUM OLABİLİR Mİ?SON BİR YILDA AŞIRI GÖBEK YAPTIM.SEBEBİDE YÜZ FELCİ SEBEBİYLE KORTİZON KULLANMIŞTIM ETKİSİ KALDI.ONUNLA İLGİSİ OLABİLİR Mİ?AMA 1 YILA GELENE KADARDA TERLEME OLAYIM AŞIRIYDI DİYEBİLİRİM.BANA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.ÖZELLİKLE HANGİ BÖLÜME GİDİP MUAYENE OLABİLİRİM VE HANGİ TEST YADA TAHLİLLERİ YAPTIRMAM GEREKİYOR SİZCE.TŞK LER İYİ ÇALIŞMALAR

    mustafa tuğlu | 08 Mar 2010 , 19:51

    Merhaba ben 36 yaşımdayım benimde terleme sorunum var önce terleme sırt iki omuz arasında başlıyor sonra koltuk altı ve yüzümde oluyor hava soğuk olsa bile yaz aylarındada biraz daha fazla terliyorum boyum 1.70 kilom 88 cevabınız için şimdiden teşekkürler

    ahu tepe | 22 Mar 2010 , 19:35

    ben 17 yaşndayım…. kol altı terlemesinden çok sikayetciyim..!! rahat giyinemiyorm açık renk giysi giydiğimde terlediğim belli oluyo ve ben bu durumdan çok rahatsız oluyorm …!! yaz kış hep terliyorum… !! bu durumda ne yapmam gerekiyo… beni bilgilendirirmisiniz..!! lütfen bu durum hakkında bilgi verin???????

    hakan deniz | 03 May 2010 , 04:19

    merhaba ben 20 yaşındayım bende koltukaltı terleme sorunu çocukluğumdan beri var.bundan dolayı ets klipsi ameliyatı oldum ama açıkcası işe yaramadı.koltukaltı terlemesi aşırı olmamasına rağmen kötü kokuyor.buda rahatsızlık veriyor.terleme pskolojik diolar ama alakası yok hatta psikolojiyi bozuyor.gerçekten zor bi durum özellikle koltukaltı terlemesi.başkasına sorsanız bilmez anlamaz çeken bilio gerçekten

    gülden ülgen | 03 May 2010 , 21:39

    ben 39 yaşında bir bayanım yaz kış azıcık bir hareketle bütün vucudum terliyor kücük bır esintiyle sırtlarım tutuluyor.devmlı ağrı icinde geziyorum

    ulu 1010 | 09 May 2010 , 14:15

    Slm benim yıllardan beri aşırı koltuk altı erleme sorunum var, hiçbirzaman istediğim elbiseyi giyemiyorum devamlı kollu atlet giymek zorunda kalıyorum alttan kilodan diyordum 10 kilo verdim 80 kiloyum ama eskisinden daha çok terler oldum ve artık bu sorundan bıktım, yardımcı olursanız sevinirim, eğer doktora gitmem gerekiyorsa hangi bölüme gitmem gerekiyor???

    kübra | 03 Haz 2010 , 19:14

    bende de aşırı terleme problemi var.özellikle el ve koltuk altı.örneğin bir yere gittiğimde tokalaşmak istemiyorum.sıkılıyorum.bunun için araştırma yaptım.botoks tedavisi ile 6-12 ay ara ile terlemeyi baya azaltıyormuş. botoks ile (terleyen bölgeniz nere ise) sinirler uyuşturuluyormuş.ayrıca ets ameliyatı sonucunda oluşan refleks terleme oluşmuyormuş.(araştırdığıma göre.) bunu yaptırmayı düşünüyorum.ama yine de bir uzmandan bilgi alacağım. teşekkürler..

    güvenlik | 06 Haz 2010 , 22:15

    slm benimde sorunum aynı terlemek hareket ettıkce sırtım asırı terlıyor gorevım guvenlık sabıtte kalamıyorum bu terleme işi benı asırı derecede rahatsız edıyor bunun bı cozumu varmı acaba

    elif yurt | 09 Haz 2010 , 14:46

    merhaba benim 6yaşında oglum var 8aylıkken bronşit gecirdi şimdi iyi cok şükür ama cok aşırı kafası terliyor ne yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkür ederim

    duran sakar | 15 Haz 2010 , 11:08

    slm benimde aynı derdim var sürekli terliyorum otururken yatarken gezerken banyo yapıyorum 2 dakika sonra yüzümde ve vücudumda aşırı terleme oluyor ben bu işte bunalmaya başladım lütfen yardımcı olun

    uğur günen | 25 Haz 2010 , 11:35

    bende aynı durumdan müzdaribim aşırı decede terleme var baş kısmım ve vücudumda ellerimde ve ayaklarımda terleme yok kış mevsimindede durum değişmiyor ve kışın sık sık idrarım geliyor durduk yerde kilo alıyorum şu andaki kilom 126 kg bu konularda beni aydınlatırsanız sevinirim

    seda-40 yaş | 03 Tem 2010 , 13:06

    merhabalar, bende aşırı terlemeden şikaetçiyim,yazın kışın farketmez.
    özellikle boynumda , koltuk altındave sırtımda.tabi böyle olunca soğuk algınlığınada yol açıyor,lütfen önerilerinizi bekliyorum.

    eda | 04 Tem 2010 , 18:28

    ellerim ve ayaklarim asiri bir sekilde terliyor özelliklede strese girdigim zamanlarda 5 dakka terlikle bahcede gezinsem ayaklarim camur gibi oluyor denemedigim ilac kalmadi sanirim doktorum ameliyat olman gerekiyor dedi ama tahlil falan yapmadi sadece bir yigin melhem denetti spreyde kullandim ama sprey parmak aralarimda mantara sebep oldu biraktim elektirik akimi yönteminide denedim bir faydasi olmadi isin kötüsü terleme azalacagi yerde artmaya basladi ellerim yada ayaklarim terlediginde sanki ellerimi sudan cikarmis gibi oluyorum ter pit pit diye damliyor hayatimi öyle cok engelliyor ki hangi doktor a gitmem gerektigini bilmiyorum ameliyatla gecer mi? önerilerinizi bekliyorum tesekkürler

    ahmet genç | 07 Tem 2010 , 17:34

    merhabalar benim sırtım su gibi oluyor bide koltuk altım terlediğinde kokuyor başka her yerim kuru nedeni nedir yardımcı olur musunuz….

    yusuf sayı | 11 Tem 2010 , 13:37

    arkadaşlar bende aşırı terliyorum. vücudumuzda bulunan 20 milyon ter bezi vardır. bu bezler özellikle stres nedeniyle etkileşimini artırır. sinirsel ilaçlar terlemeyi artırır. yaz ayları bizler için çekilmez bir hal alır. ben hergün sabah 1 saat yürüyorum ve koşuyorum. kilolu değilim ama yine de evdeyken bile ıpsılak oluyor her yerim. bunun tek ve olası çözümü yok maalesef. ama ne olursa olsun psikolojik olduğunu unutmayın. geçmişte yaşadığınız sizi üzen yada monoton sanıp bunaldığınız hayat sizi terlemeye itiyor. ve beni de. troid bezlerinizi ölçtürün kilo kaybınız da oluyorsa. bunun tedavisi çok az o yüzden ömür boyu çekmeye alışsak iyi olur

    eda örs | 16 Tem 2010 , 15:50

    arkadaslar benim basta elim olmak üzere tüm vücudum aşırı terliyor okulda çok sıkıntı çekiyorum artık katlanılmayacak bir çile haline geldi ne açık renk giysi giyebiliyorum nede terlik ne yapmam gerekir

    tarkan bektaş | 18 Tem 2010 , 21:28

    arkadaşlar ben durdugum yerde aşırı derecede terliyorum yüzümde ve gögüs bölgemde bana yardımcı olursanız sevinirim

    mustafa | 20 Tem 2010 , 19:01

    Meraba iyi çalışmalar;benim eşimin aşırı bir şekilde terleme sorunu var ancak terleme boyun ve saçlarda oluyor okadar çokki saçlardan aşşağıya doğru komple ıslatmakta bana bu konuda nasıl bi yardımcı olursunuz nerden nasıl bir başlanğıç yapabilirim.Bana bu konuda ne önerirsiniz.

    ibrahim yeşil | 21 Tem 2010 , 13:25

    Merhaba 28 yaşındayım ve aşırı terleme problemim var yaz ve kış yüzüm ve sırtımda aşırı terleme oluyuyor ve çok rahatsız edici boyutta oluyor kendimce küçük de olsa bir yöntem geliştirmek zorunda kaldım yüzümü kredi kartımla çek çek yapar gibi çekerek teri atıyorum ve bunu çok sık yapmak zorunda kalıyorum arkadaşlarım ve çevrem sürekli taksite böl gibi espiriler yapıyor. uykusuzluk problemiyle ilgili depresan ilaçlar kullandım fakat kullanmadan öncede aynıydı. diğer arkadaşlarım bu soruna nasıl çözüm buluyorlar, tedavi olmak şartmı? doğal bir çözümü varmı ? paylaşırsalar sevinirim

    zeynep pullu | 21 Tem 2010 , 18:35

    baş ve boyun da aşırı terleme var acaba ne yapmalıyız

    şükriye çakmak | 25 Tem 2010 , 20:00

    merhaba.9yıldır piskıyatrı tedavısı oluyorum ansıyete rahatsızlıgımın oldugu soylendı.baslarda cok terlemem olmuyordu ama son zamanlarda yaklasık 2 yıldır asırı terlemem var özellıkle basım yuzum cok terlıyor resmen su akıyor haraket etmesem dahı bu böle.sebebi ne olabılır acaba doktorum aldıgım ilaclardan oldugunu soyledı ama bunun ıcın bırseyler yapılması gerek rahatsız edıcı bır durum cok rahatsız edıyo benı
    yardımcı olursanız sevınırım.tesekkurler.

    mustafa cengiz | 01 Ağu 2010 , 04:58

    benimde aşırı terleme sorunum var otururken bi işle uğraşırken özelliklede geceleri daha fazla terlemem oluyor artık rahatsız olur hale geldim bunun için ne yapmam gerekir acaba

    cihan | 01 Ağu 2010 , 18:33

    Bende de aşırı terleme var ama çok şikayetçi değilim. Ellerim terlemiyor ama vücudum ve kıyafetlerim ıslanıyor. Ben pek rahatsız değilim. Terlemek iyidir :)

    gültekin KAYGISIZ… | 04 Ağu 2010 , 11:37

    slm arkadaşlar bende bu konuda cok rahatsızım,benim sorunun yazın başlıyor kışın herşey okadar güzelki anlatamam, ama yaz gelince sıcaklık 25 dereceği gecince kabusları başlıyor ve hayattan kopuyorum.
    cok derecede yüz çevrem ve bel üstü vücudum terliyor, bel altınsa hiç terlemiyor anlıyacanın sorum cok büyük ve tadavisi olacanı düşünüyorum.
    bu tedavi hakkında beni bilgilendirirseniz cok sevinirim.
    şimdiden teşekkürler….

    | 06 Ağu 2010 , 13:25

    benım dizlerimde ve sırtımda aşırı terleme oluyor.. 3 gün önce dısarı çıkmıştım ve eve geldiğimde kıyafetlerım su içindeydi.. el sırt ayak terlemesine tamamda diz terlemesi neden oluyor.. bu konuda bilgisi olan varsa lütfen cevap yazsın. cevaplarınızı bekliyorum

    melek erkan | 13 Ağu 2010 , 12:45

    slm eşim çok aşırı şekilde tüm vücudundanterliyor ve aşırı kilo kaybedior bu duruma çok üzülüyorum guatırda problem olablir dediler baaktırdık ama temiz çıktı evde otururken yemek yerken ve uyurken üstü ıslanıyo terlemekten bunA NEDEN NE OLABİLİR Bİ ÇÖZÜMÜ VARMI VEYA İLACI ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM

    bahattin şimşir | 13 Ağu 2010 , 16:06

    Merhaba bendeki terleme kafamın arka kısmında ço aşısı derecede oluyor özellikle yattığımda bu dahada çok artıyor bu kez bütün kafam su içinde kalıyor sabana kadar yastık su gibi oluyor ve uykuda uyuyamıyorum,Yazın çok aşırı derecede oluyor ama kışında oluyor yazınki kadar olmuyor bunu sebebi nedir bir bilgi verirseniz veya nerelere baş vurabilirim teşekkürler.

    vefa | 13 Ağu 2010 , 17:32

    arkadaşlar bende terliyorum hemde aşırı bu yüyden sbs sınavımı yarım bıraktım bu çok önemli bir hastalık ellerim resmen su akıyor onun için kendimize dikkan edelim

    ahmet yılmaz | 16 Ağu 2010 , 14:14

    merhaba benımde terleme ıle bı problemm var yaz yada kıs farketmıyor ozellıkle yuzum ve sırtım nedennını bılemıyorum yardımınızdan dolayı sımdıden teşekkurler

    mert aydın | 16 Eyl 2010 , 13:10

    bir şirkette uzun yıllar satış müdürlüğü yaptım sonra çıktım şu an yeni bir şirketteyim .benim sorunum aşırı terleme kilomfazla ama hareketsizde olsa kışın bile koltuk altlarım alın ve boyun bölgemle göhüs kısmım çok terliyor bu yüzden de özellikle kışın sık sık faranjit oluyorum .psikiyatr desteği aldım panik atak teşhisi kondu endişe ve kaygıya bağlı olduğu söylendi .ilaç tedavileri yapıldı ama terlemeye hiç bir çözüm bulunamadı.işim gereği hep insanlarla içiçe olduğum içinde bu benim genel psikolojik yapımıda bozzuyor.lütfen bana ne yapmam konusunda yardımcı olun saygılarımla

    özger | 08 Eki 2010 , 15:30

    Aşırı terleme sorunu bende de var… Özellikle heyecen ve stres yaptığımda önüne geçmek mümkün olmuyor… Takıntı bile yaptım diyebilirim… Mesela bir ortama giriyorum, gayet sakinim terleme yok, derken bir şekilde bir damla terin bir yerlerimde yeşermeye başladığını hissettiğim anda “yine mi” diyorum ve terlemeye başladıoğımı düşününce müthiş bir hızla, ısık hızında terlemeye başlıyorum… :-))) özellikle yüz kısmında alnımdan, şakaklarımdan aşağıya dökülen ter adamı bitiren türden… Bir arkadaşım “yahu su tankeri misin” demişti ya ona hem çok gülmüş hem de bozulmuştum… :-)))) Sıkıntılarınızı anlayabiliyorum, zira ben de aynı sıkıntıyı yaşıyorum… Sırf bu yüzden eşin dostun düğününe, davetine gidemiyorum… Eskaza gittiğimde ben oturduğum yerde ter belası ile baş etmeye çalışırken millet o kadar hoplayıp zıpladığı halde terden eser yok ya da attıkları iki damla… :))) Allahım bu derdi bana farkında olmadan işlediğim günahların bedeli olarak mı verdin? :-)))) Saz kursuna gitmek istiyorum, ingiizcemi geliştirmek için kursa gideyim diyorum ama içimden haklı bir ses “ulan gidipte sular seller olup akmak mı istiyorsun, sınıfı ter havuzuna mı çevirmek istiyorsun” diyor o yüzden gidemiyorum… Sosyal hayatı, iş hayatını bitiriyor bu sorun…

    sevim YAMAN | 10 Eki 2010 , 16:13

    MERHABA,
    benımde ellerım ayaklarım cok terliyor soguk havalarda dahı terlıyor koku olusuyor kremler tozlar aldım fakat hala devam edıyor cok rahatsız oluyorum yardımcı oolursanız sevinirim teşekkürler

    bayram ali korkut | 21 Eki 2010 , 11:32

    depresyon ilaçları kullanıyorum.bunlar terlemeyi artırır mı.

    yasemin usul | 06 Kas 2010 , 17:00

    slm.benimde aşırı terleme sorunum var,özellikle koltukaltım ve ayaklarımda.ellerimde var ama pek yoğun değil,rahatsız edecek biçimde.ben soğuk havada dahi terleyebilen ve yazın dahi ellerim buz gibi.kıyafelerimin koltukaltlarının ıslak görüntüsü hiç hoş olmuyo,beni rahatsız ediyo ve utandırıyor.bazı insanllardan imalı sözler duymama sebep oluyo.

    serap cabar | 23 Kas 2010 , 20:09

    hei benim koltuk altimda asiri terleme sorunum var ve gunluk dus almama ragmen cok kokuyo bu beni cok rahatsiz ediyor ozellikle cok sinirli oldugum zamanlar daha cok kokuyor soguk bir ulkede yasiyorum ama gene cok terliyor koltuk altim ne yapmaliyim yardim edin

    Öznur BENK POYRAZ | 02 Ara 2010 , 00:53

    Kafamda aşırı terleme oluyor tansiyon hastasıyım ilaçlarımı düzenli kullanıyorum ayrıca kilolu biriyim ama her neden olursa olsun mutlaka bununda tedavisi olduğunu sanıyorum vücudum terlemiyor ama kafamdan sular sızıyor çok rahatsız edici bir durum bazen o sular kulaklarımdan içeri giriyor kulaklarım hastalanıyor ne yapacağımı şaşırdım yardımcı olursanız sevinirim

    hatice turan | 02 Ara 2010 , 14:48

    genel anlamda bi terlemem var ama bir hastalığa bağlı değil.içimde hep bi korku ve endişe var.Stresten kaynaklanan bu durumu nasıl önleyebilirim?

    yılmaz yıldırım | 18 Nis 2011 , 17:52

    benim heryerim yaz kış terliyo bu nasıl bi hastalıktır anlamadım ben ve cevremdekiler rahatsız oluyo buna bi çözüm bulursanız cok memnun olurum lütfen ilgilenmenizi rica ederim

    serkan akyuva | 21 Nis 2011 , 16:45

    benim aşırı terleme problemim ver ve bu durum beni çok mu çok rahatsız ediyor soğuk bile olsa havalar ben çok terliyorum,bazen durduk yerde,oturduğum yerde bile terliyorum. çözümü nedir.yardımcı olursanız sevinirim teşekkür ederim.

    Çeviri | 03 May 2011 , 19:30

    Yaz kış terleme sorunu olanların stresten kaçınması gerekiyor. Stres tek başına çözüm olmasada su tüketimi az olmalı. Tıpkı hararet gibi… Yani çalışan bir insan birden su içerse bu sizde stres duygusu yaşatarak terlemeyi tekikletir.

    hale yılmaz | 03 May 2011 , 20:27

    beş senedir bütün vucudumda aşırı terleme var.gece gündüz otururken yatarken sürekli üst değiştirmekten bıktım dışarı çıkamaz oldum bunalıma girdim bütün tetkikleri yaptırdım bişey çıkmadı.tanı olarak otonom hiperhidroz dendi.geçmiycekmi böylemi yaşıyacağım böyle yaşanmaz çaresizlik içindeyim kimseyle konuşmuyorum sürekli yatıyorum artık kımıldamaya korkuyorum.bununla ilgilenen bir doktor yokmu

    SU | 06 May 2011 , 21:53

    adım gibi elerim ve ayaklarımda sular seller gibi terliyor. bana YARDIM edacek bir arkadaş yokmu=)

    ylz | 10 May 2011 , 15:45

    Terleme başka bir rahatsızlıktan kaynaklanmıyorsa Klipsli ETS Tedavisi ni öneririm ben ameliyat oldum şu anda el ve koltuk altı terlemelerim rahatsız etmiyor.

    seval çavdarlı | 25 May 2011 , 00:03

    slm benimde eşimde aşırı derecede terleme var uyudugu anda yüzü ,sırtı ve göğüs kısmı asırı derece terlıyor kendısı cok streslı acaba ondan olabılırmı ılerde bı sorun olmasından korkuyorum yardım edebılırsenız sevınırım..

    Mstrlive | 12 Haz 2011 , 19:04

    Bende; Özellikle Sırt Bölgesinden çok rahatsızın sürekli terliyorum.Mevsim önemli değil.Her mevsim Aynı.

    şenay | 24 Haz 2011 , 01:52

    arkadaşlar benm koltuk altı terlemm var ama kesinlikle koku yapmayan bişiy buldum deotak ın koltuk altı deodarantı var küçük bi krem mercimek tanesi kadar sürün ve istersenz 5gün yıkamayn koku yok….sadece duştan sonra sürülmesi gerekiyo.2 senedir rahatm tavsiyem olsun.bana dua edeceksinz:)

    gamzenur | 04 Tem 2011 , 17:58

    slm. ben kendimi bildim bileli ellerim ve ayaklarım aşırı dercede terliyor şıp şıp damlıyor devamlı. yaz kış pamuklu çorap ayagımdan çıkmıyor. davet edildiğimde hep kapıya yakın yerlerde oturuyorum psikolojim bozuluyor. bir çok kez hastahaneye gittim terkur adında bir ilaç yazdı kullandım hiç faydası olmadı. araştırma hastahanesine gittim kız kardeşimle onda da var kader ortağım benim neyse botox dendi ama heyet raporu çıkmadı iyi ki çıkmamış yan etkisi olabiliyormuş. ets diye birşey duydum ameliyatla deri altına çip yerleştiriliyormuş %90 mı 99 mı çok etkiliymiş. ne yapacağımı bilmiyorum 30 yaşındayım bu benim sosyal hayatımı okadar çok gerilere atıyorki. bu yüzden ne kadar çok ağlamışım bilemezsiniz psikolojik diyorlar ama insan sabah erken kaltığında daha yatağından kalkmadan ne kadar psikolojisi bozuk olabilirki anlamıyorum. terlik giymek bir hayal gibi geliyor bana ALLAH yardımcımız olsun.

    sema | 09 Tem 2011 , 13:52

    merhaba arkadaslar bn 10 yasındn berı çok kotu terlıyorum bazen ayaklarımbuz gıbı oluyor ve su gıbı terlı oluyo artık bır arkadasım elını uzattıgın da arkadasımın elını utancımdan sıkamıyorum ayaklarım hep ayakkabılarımdan kayıyo buyuzden spor ayakkabı gıymek zorunda kalıyorum lutfen buna bır care buun smdıden tesekurler

    uğur | 29 Tem 2011 , 18:45

    Mrb yaklaşık 4 yıldır bu aşırı terlemeyle karşı karşıyayım 23 yaşındayım gerçekten aşırı terliyorum soğuk sıcak havada farketmiyo durduk yere yemek yerken çay içerken bir anda bütün heryerimden terler akıyor ve bazı zamanlar ter içinde kaldığımda başımdan ayak parmaklarıma kadar pantolon tişört üstümde ne varsa sırılsıklam oluyor ve bu anda nefes alamıyor gibi oluyorum halsizlik vuruyor bide yığpılıp bir ere kalıyor ve belli bir süre konuşmakta bile zorlanıyorum hareket etmeye vebalim kalmıyo bazen hemen geçiyo bazende uzun süre alıyor 3-4 saat gibi yardımcı olursanız gerçekten çok sevinirim ve birçok profesöre gittim o kadar tedaviden geçtim bana dedkleri sadece şu sen kanlı canlı bi adamsın ne işin var senin hastanede.

    hüseyin uluğ | 26 Ağu 2011 , 17:17

    benim sorunumda aşırı terlemeuykudan kalktığım gecelik sıkmalık oluyor ben kolstororum cok yüksek ondamı oluyor bunu öğrenmem ne yapmalıyım hagi doktor agitmem gerekiyor şimd iden vereceğiniz bilğiler için teşekür ederim hüseyin uluğ

    Busra A. | 30 Ağu 2011 , 20:06

    Benim yasım 13. Kendimi bildim bileli ellerim ve ayaklarım cok ama cok asırı derecede terliyor. Yaz kıs hic farketmez hep terli. Terlemeler beni aşırı derecede rahatsız ediyor. Yazı bile yazamıyorum cok kötü bişey. Bide son günlerde el ve ayak uyusmaları basladı cook kötü bişey. Allah kimseye yasatmasın.! :((

    hülya hamulu | 05 Eyl 2011 , 13:39

    55 YAŞINDA BİR BAYANIM. BÜTÜN VÜCUDUMDA AŞIRI TERLEME OLUYOR SICAK SOĞUK VEYA AKTİVİTEYLE ALAKALI DEĞİL OTURDUĞUM YERDE SANKİ ÜZERİMDEN KOVA İLE SU BOŞALIYOR ARDINDAN TİTREME VE ÜŞÜME .DEĞİL RÜZGAR AÇIK HAVADA OLSAM BİLE ARDINDAN AKCİĞERLERİMDE HEMEN ENFEKSİYON OLUYOR VÜCUT KIRGINLIĞI VE HALSİZLİKTE CABASI. ÇOK YORULDUM ARTIK NEREYE GİTSEM SONUÇ ALAMIYORUM.ALTINDA YATAN NEDEN HER NE İSE BENİ ENDİŞELENDİRİYOR BİR SONUÇ ALMAK VE TEDAVİ OLMAK İSTİYORUM. KUTU KUTU ANTİBİYOTİK KULLANDIM AKCİĞERLERİM TEDAVİ OLUYOR AMA SÜREKLİ PUSUDA BEKLİYOR UFACIK BİR ÜŞÜMEDE TREKRAR AYNI SORUNLA KARŞILAŞIYORUM . YARDIMCI OLUR VE YÖNLENDİRİRSENİZ ÇOK MEMNUN OLURUM TEŞEKKÜRLER.

    Halil İbrahim | 12 Ara 2011 , 22:32

    merhabalar !! Hocam bende son 5-6 yıldır aşırı terleme oluyor ama sürekli bi terleme değil bu sadece heyecanlandığım zamanlar ve insanlarla muhabbet ederken oluyor ve buda beni çok rahatsız ediyor.. yardımınız için teşekkürler

    burak ozcan | 17 Oca 2012 , 16:58

    ben sadece gece uyurken terliyorum bu yaklasik 3 haftadir boyle gece 3-4 kere atlet degistiriyorum nedeni ne olabilir acaba

    erkan üst | 26 Oca 2012 , 14:39

    merhaba benimde her gece aşırı terlemem oluyor ve bu terlemem kafa yüz ve boyun bölgesinde oluşuyor her uyandığımda yastığımın sırılsıklam olduğunu görüyorum. sebebinin ne olduğunu bilmiyorum. Ayrıca bazen geceleri nefes alırken zorluk çekiyorum ve uyanıyorum. sbebini bilmediğim bu durum beni oldukça fazla rahatsız ediyor bunun nedenlerini yazarsanız sevinirim..

    şahin | 13 Mar 2012 , 11:01

    benim aşırı terşleme problemim ver ve beni çok rahatsız ediyor soğuk bile olsa ben çok terliyorum özellikle geceleri uykuda 3-4 sefer atlet değiştirdiğim oluyor yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

    mustafa yılmaz | 23 Mar 2012 , 15:01

    benimde ellerim ayaklarım yaz kış devamlı sırılsıklam oluyor bundan çok rahatsız oluyorum benim için kalabalık bir ortama girsem ellerimden şelale akıyor gibi terliyorum bundan çok rahatsız oluyorum allah kimsenin başına buhastalığı vermesin

    MİHARBİ NACIRAS | 09 Nis 2012 , 23:34

    MERHABALAR BENİMDE YAZ KIŞ TERLEME SORUNUM VAR 34 YAŞINDAYIM YARDIMCI OLURMUSUNUZ. SAYGILAR

    Cem Tayfun | 06 Haz 2012 , 08:50

    10 yaşında oğlum var,en ufak aktivitede vücudu çok terliyor ve saçları su gibi olup boncuk boncuk terliyor acaba sağlığıyla ilgili bir sorun teşkil edermi? (fizik yapısı çok normal yani boyu ve kilosu ideal seviyede) şimdi den teşekkür ederim saygılar.

    gülüzar kırcalı | 01 Ağu 2012 , 22:12

    benimde şikayetim terlemiyorum adananın sıcağında yaşıyorum ama terlemiyorum inanın terleyenden daha çok rahatsız oluyorum teşekkür ederim

    erdal ata | 02 Eki 2012 , 16:19

    Özellikle yüzümden aşırı bir şekilde terliyorum. Sosyal hayatımda olumsuz bir etki yapıyor. Yüzden terlediğim için sanki mahçubiyet yaşıyormuşum gibi, yüz kızartıcı bir suç işlemişim gibi hata çok ciddi olduğum konularda yalan söylüyormuşum gibi vs. vs. bakışlara, ithamlara maruz kalıyorum. Mesleğim gereği sürekli gömlek kravat takım elbise içinde olduğumdan terlemem sırt ve göğüs altına doğru yayılıyor. Bazı günler su kuyusuna bandırılmışım gibi bir hisse kapılıyorum. Özellikle yeni bir ortamda bulunduğumda, sunum yaptığımda daha da bir terliyorum. İşim ve sosyal hayatımda daha da başarılı olabilecekken bu terleme mevzusu beni engelliyor. Lütfen yardım edin.

    Yasemin | 25 Kas 2012 , 00:41

    Merhaba elim ve ayağım anormal derecede terliyor ve su gibi oluyor elimde peçeteyle geziyorum devamlı ayağıma çorap giydiğim zaman bir nebze de olsa terleme kesiliyor bunun bir tedavisi var mı?

    galip SAYIM | 07 Oca 2013 , 05:19

    baş ve boyun kısmında hafif çalışma ortamında aşırı şekilde terleme oluyor.bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler .

    tugrul. Saglam | 25 Mar 2013 , 20:04

    merhaba benim bacak aralarım terliyor yaz kış fark etmiyor yolda yurudugum zaman dahacokoluyor cok bunaldım bilgisi olan yada hangi doktor tavsiyesi cevap bekliyorm teşekkurler

    cemile | 04 May 2013 , 23:59

    Benim 13 yasinds bir oglum var.kisa bir zamandir birden bire cok terledigini fark ettim gece sirti kollar bacaklari boynu ter icinde kaliyor.insnin cok endise ediyorum..ysrdim ederseniz seviniri.13 yas oldugundan hormonlari
    n etkisi varmidir.cevap bekliyorum.tsk.

    emine kan öz | 17 Tem 2013 , 13:45

    benim gece asiri terlemem var sanki su dökmüsler üstüme cok rahatsiz oluyorum budurumdan yasim 5o ay hali olmuyorum hormon tedavisi olmuyorum uyku bozuklugumda var bana bitkisel tedavi önerirmisiniz

    azize coban | 01 Ağu 2013 , 19:40

    bas ve boyunumda asırı terleme var daha sonrada ellerım ve ayaklarımda yuzumde kuruluk asırı derecede su kaybım oluyo vucudum nemlı ve kuru saclarım cok kurudu vucudumda gozlerım bazen okadar kor gozlu oluyom goremıyom asırı derecede yorgunluk bıtkınlık ve sıır oldum nedenını bulamıyoz bıktım ınanın yalvarırım yardımcı olun saygılar

    nikoniko | 06 Ağu 2013 , 13:14

    merhba benim 1 yas 4 ayliq oglum var tum bedeni asiri terleyir uyudugu zaman tum yatak su icinde kalir ne yapabiliriz

    kenan durdu | 10 Eki 2013 , 17:25

    meraba arkadaşlar benimde fena terleme sorunlarım var yaz kış farketmiyor ellerim koltuk altım ayaklarım ve musait olmuyan yerim kıcımın ustune bilen oturamıyorum kalkınca kıcımın terini kimse görmesin diye sosyal hayatla ilişkim koptu ve ben hayattan bıktım evden cıkamıyorum kimse derdimi anlamıyor aileme diyorum bnle dalga geciyolar herkez terliyo diye ama benimkisi normal değil ya insan kışın bilen kanter içinde kalırmı hiç ne olur bu derde çare yokmu cevabınızı bekliyorum

    ilker cem sarıcı | 23 Eki 2013 , 14:07

    ilker cem sarıcı
    Öncelikli olarak cerrahi müdahaleyi düşünmeyin derim..
    riskleri çok fazla ve refleks terleme mağduru çok kişi tanıyorum..
    sadece koltuk altı problemi yaşıyorsanız roll on lar var farklı markalar yüzde yüz terlemeyi kesiyor..
    el ve ayaklarda ise iyontorofez cihazı en mantıklı seçim bana göre..
    sürekli kullanımda büyük rahatlık sağlıyor..
    yüz ve genel terlemede ise bitkisel yöntemleri denemenizi tavsiye ederim..
    ilker cem sarıcı
    patlıcan kürü : 2 adet patlıcan.. kabuklarını soyup kaynayan suya atın 6 dakika dursun sonra kapatın yarım saat demlensin.. sabah kalkar kalkmaz akşam yatmadan önce aç karnına için büyük rahatlık sağlar..
    13 senedir refleks terleme yaşayan biri olarak tamamı tarafımdan test edilmiş yöntemlerdir.. saygılar..

    emirhan kılıç | 04 Kas 2013 , 21:11

    Merhaba 17 yasındayım bende ellerden ve ayaklardan aşırı terlıyorum psıkolojık hale geldı bu terlemek çaresiz değil izmit araştırma hastanesınde göğüs cerrahı bolumunde koltuk altından gırerek lazerle kapalı amelıyat şeklınde ter bezlerımı aldırdım amelıyattan cıktım ve kup kuru ellerle hayatıma devam edıyorum tavsiye ederım teşekkurler …

    selami konuşkan | 17 Oca 2014 , 14:22

    Mehabalar.Bende aşırı terleme sorununu çocukluğumdan beri yaşıyorum ve şu an yaşım 42.İnşatçıyım fayans seramik ustasıyım. Çalışırken ve kısa mesafede olsa yol yürürsem çok fazla terleme oluyor.Yaz kış aynı durumdayım.Yaz aylarında aşırı terlemem beni fazla etkelemiyor çünkü havalar sıcak olunca soğuk algınlığı ve üşütme gibi sorunları fazla yaşamıyorum.Ama kış aylarında bunun tam tersi çalışırken veya yürürken çok fazla terliyorum ve akabinde üşütüyorum bu yüzden çok sık hasta oluyorum.Çok sık hasta olduğum için meslek arkadaşlarım ve bütün çevrem benimle dalga geçiyorlar benim hasta olmadığımı ve numara yaptığımı düşünüyorlar.Bende bu durumdan çok rahatsızım.Bu aşırı terleme ve üşütme yüzünden bel fıtığı oldum ve hereket kapasitem eskiye göre çok azaldı yani eskisi gibi randumanlı çalışamıyorum.Aşırı terleme sorunumdan doalayı doktora gittiğimde ter bezlerin güzel çalışıyor işte daha ne istiyorsun dedi bana.Bu sorunun tedavisi nedir lütfen yardımcı olurmusunuz …(TEŞEKKÜRLER)

    Irfan taş | 03 Şub 2014 , 10:28

    Mrb 25 yaşındayım avuç içi terlemeleri ve koltuk altı terlemelerinin aşırılığından şikayetçiyim, yaz-kış, soğuk-sıcak farketmez daima terlemeler devam eder. Yoğun kaygı yaşadığım zamanlarda terlemenin düzeyinin arttığını görüyorum.. Ayrıca ellerimin terlerken çoğu zaman soğuk olması beni çok şaşırtıyor, insanlarla ilişki kurmakta zorluk çekiyorum yardımcı olursanız sevinirim .,,

    elif kolo | 16 Mar 2014 , 22:24

    Benim babam günlük hayatta o kadar terlemez fakat geceleri cok terler. Yastığı terden igrenc bi hal alır ve odası çok ağır kokar. Ben buna çözüm bulmak istiyorum. Babamın doktora gideceğini düşünmedigim icin buraya yazıyorum şimdiden teşekkürler.

    beliz | 16 Mar 2014 , 23:00

    okula giderken sürekli hırka giymek zorunda kalıyorum hiç bir şey yapmasam da terliyorum yaz geliyor ne yapacağımı bilmiyorum ve kesin bir çözüm rica ediyorum

    murat gül | 06 May 2014 , 16:49

    kolay gelsin.
    bende yüz el ve koltuk altı gibi bölqelerde aşırı terleme var. özellikle bir topluma girdiğimde terleme korkusuyla giriyorum, terleyecem diye bir endişeyle qiriyorum ve o an el yüz ve koltuk altı bolgelerde hemen terleme oluyor. bu durumdan çok rahatsiz oluyorum yani sosyal hayatım alt üst olmus arkadaşlarla doğru dûrüst bir etkinlik yapamiyorum. yaşım 20 boyum 1.72 kilom 57
    yardımcı olursanız çok memnun olurum simdiden tesekkür ederim.

    orhan ara | 20 May 2014 , 03:16

    Merhaba, klipsli ets oldum, öncesi ve sonrasında yaşadıklarımı anlatabilirim, , çok çektim bu dertten ve elimden geldiğince yardım etmek isterim, yazabilirsiniz.

    hasan yıldız | 26 May 2014 , 20:50

    selam 44 yaşındayın yaklaşık 9 yıldır özelikle bende yazınları terleme oluyor neden. acaba koltuk altları göğüslerim terliyor yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim…

    ertan | 27 May 2014 , 16:49

    Benimde aşırı koltuk alti terlemem var bundan kurtulmak icin ne yapmaliyim bir iki kirem denedim faydasini goremedim

    alptug | 29 May 2014 , 10:47

    bendede acayip bir anda terleme oluyor bi bastırıor sonra geçiyor ama kötü şeyler düşündügümde oluyor bişeye canım sıkıldıgında fln yani acaba hastamıyım bu sıra zaten annem kalp krizi geçirdi benimde kalptete var sorun şuan birde ben aileyi üzmek istemiyorum

    simay | 04 Haz 2014 , 00:06

    bende çok terliyorum okul kıyafetimde çok kalın kışın o kadar karın altında bile acayip terliyodum şimdi de yaz geldi ne yapabilirm ter kokusundan okulda kimsenin yanına yaklşamıyorum

    furkan ozkan | 08 Haz 2014 , 23:35

    Anasini satim bütün sayfadaki yorumlarin hepsini hatmettim bitanemi olumlu bisey olmaz la…? Biz neyapak dasmi yiyek adimiz gocuga cikti zaten ne melem şeydir bu hepimize geçmiş olsun bizi telesir paklar…

    ridvan parlar | 09 Tem 2014 , 23:24

    Merhaba kis olsun yaz olsu asiri terlemem oluyor ozelikle gece terlemesi beni rahatsiz ediyor arabada otururken sirtim ter icinde kaliyor ne yapmam gerekiyor yardimci olurmusunuz ttesekurler

    tolga | 12 Tem 2014 , 19:54

    Koltuk altı ense bogemde çok terliyorum biktim artik yokmu çözümü ? Hangi koşulda olursa olsun deli gibi terliyorum yeter

    Murat Sert | 25 Tem 2014 , 14:46

    benim de fena bi şekilde yüzüm de(özellikle alnımda) terleme oluyor..hamdolsun koltuk altım da,elimde felan yok ama yüzümün terlemesinden çok rahatsız oluyorum.Devamlı olarak ön plandayım işimden dolayı, terleyince çok rahatsız oluyorum…lütfen bir çözüm söyleyin

    as.as | 03 Ağu 2014 , 14:11

    Arkadşlar bnm de aynı sorunum vardı bu herhangi bir hastalık nedeniyle olan birşey değil sadece ter bezlerinin aşırı terlemesiyle olusur.. Eğer çok aşırı ise ameliyat tek çözümdür az ise kremler gecici olarak işe yarar.ben ameliyat oldum kurtuldum şuan ellerim kupkuru hergn krem sürüyorm koltuk altı çok az terliyo tavsiyem ameliyat… Bir daha bu siteye birdaha gireneyebilirm görünce yorumları yazmak istedim….

    çiğdem | 04 Ağu 2014 , 17:09

    el terlemesi için normal ets de hangi sinir veya sinirler kesiliyor
    ben de ets ameliatı oldum t4 ü kestiler ellerimde terlemede %50 azalış var ama tam geçmedi refleks terleme yok ayaklarımda da ter arttı el terlemesi için hangi sinirler kesilmeli bilgli olan varsa lütfen yazsın t3-4 mü t2-3 mü t2- mü :((

    aydın alkan | 21 Ağu 2014 , 14:12

    benim terleme şekli daha değişik; terleyeceğimi önceden bildiğim için buda benim gergin ve stresli olmama neden oluyor ve daha aşırı terliyorum. kapalı yerlerde belli makamlarda çay içmeye çekiniyorum.otururken bir bardak çay içsem su olurum.bunun için çekap yaptırdım şekerim normal ama kolesterolum yüksek bunun için olabilirmi?

    fatih kaya | 01 Eyl 2014 , 00:51

    bende de aşırı terleme vrdı ve ben ankra gazi hast. sempatektomi ameliyatı oldum amaliyat kolaydı 1 gün tek hastanede kaldım. avuç ve yüz terlemem kesildi ancak bi kaç ay sonra karın ve bel kısmında terlemeler çıkmaya bşladı hemde çok fzla kısacası yer degiştirdi. bence imkanı olanlr ameliyat yerine hipnoz tedavisi denesinler. çünkü bunu ancak beyin baskılya bilir.

   Yorumunuzu yazın

   Mesajınız


Aşağıdaki konularda ilginizi çekebilir








 

2006-2014 Sağlık bilgisi cinsellik kadın hastalıkları çocuk hastalıkları diyet güzellik sağlık haberleri. | Site haritası | Samsun Pedodonti