Bugun...


Hamleler ve bacak esnetme hareketleri (ayırmalar)
Başlangıç ve orta seviye öğrencileri hamlelere ve bacak es­netme hareketlerine yoğunlaşmalıdır. Ayırma hareketlerini ise ileri seviyedeki yogacılar yapabilir. Esnerken sınırlarını­zı zorlamayın. Aşağıda yer alan egzersizin ...

Hamleler ve bacak esnetme hareketleri (ayırmalar)

Başlangıç ve orta seviye öğrencileri hamlelere ve bacak es­netme hareketlerine yoğunlaşmalıdır. Ayırma hareketlerini ise ileri seviyedeki yogacılar yapabilir. Esnerken sınırlarını­zı zorlamayın. Aşağıda yer alan egzersizin yararlan ve uya­rılar bölümleri üç egzersiz için de geçerlidir.

Yararları: Bu duruşlar kuadrisepsi (dört başlı uyluk kası), diz arkasındaki kirişleri ve kalçaları esnetir. Ham­leler ve esneme hareketleri birbirini takip eden sürekli bir ritim ile yapılmalıdır.

Uyarılar: Hamleler ve bacak esnetme egzersizlerinde ayak bileğinizin dizinizle aynı hizada durması çok önemlidir. Eğer ayağınız olması gereken yerde değilse, dizinize zarar verebilirsiniz. Bir battaniyenin üzerine diz çökerek dizlerinizi koruyabilirsiniz.

Metot: Dizlerinizin üzerine oturun ve kalçalarınızı kaldırın. Böylelikle dik durarak diz çökmüş olacaksınız. Sağ ayağınızla öne doğru geniş bir adım atın. Ne­fes alın ve nefes verirken öne doğru bir hamle yapın. Sol kalçanız yere gömülüyormuş gibi hissetmelisiniz. Sağ dizinizi sağ ayak bileğinizle aynı hizada ve bileği­nizin yukarısında tutarak kasığınızı olabildiğince yere yaklaştırın. Yavaşça ileri-geri sallanın veya altı Ujjayi nefesi boyunca pozisyonunuzu koruyun.




Bu haber 1433 defa okunmuştur.

YORUMLAR

Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.

YORUM YAZ



FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER HABERLER
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANAN HABERLER
Tavsiye edilen siteler
YUKARI