Kategori: Menopoz


Menopozda sıkıntılarla başa çıkma yolları


Menopozda sıkıntılarla başa çıkma yolları

Ateş (sıcak) basması nedir ?
Ah, o hain ateş basması! Nedir, peki bu ateş, ya da, sıcak basması denen şey ? Ateş basması aniden başlayınca, kalp atışı hızlanır ve kan dolaşımı arttığı için kızarır. Menopozdan önce bu pembe, sağlıklı görünüş çok hoştur ve doğaldır. Vücut ısısı artınca insan terler. Çoğu kadın ateş basmasını önceden hisseder. Bazıları tam sırtın ortasında, ense kökünde veya, göğüslerinin arasında bir sıcaklık hisseder. Birkaç dakika içinde ter de, deri de soğur. İşte, o anda birden ürperirsiniz. Sonra yavaş yavaş vücudunuz normal ısısına döner.

Bütün bu olanlar sadece on dakika kadar sürebilir. Ortalama bir ateş basması üç dakika civarındadır, ama her kadın farklıdır. Kadınların yüzde on beşi ateş basmasını hiç yaşamaz. Yüzde seksen beşi bu sıkıntıdan yakınsa da, bunların pek çoğu tedavi istemez. Ancak, ateş basmasını çok sık ve çok şiddetli yaşayanlar için kısa süreli bir hormon tedavisi rahatlatıcı olabilir. E ve C vitaminleri, kalsiyum takviyesi ve narenciye gibi seçeneklerle doğal tedavi yoluna da gidebilirsiniz.

Çareler
Paniğe kapılmayın. Birkaç dakika sonra geçecek. Eğer patronunuzla toplantıdaysanız, ya da, müşterinizle görüşüyorsanız bir bardak soğuk su için, sonra soğuk bardağı bileğinizin içine tutun. Hiç kimse fark etmeyecektir. Bu yöntem işe yar, bana güvenin.

Pamuklu giysiler giyin. Vücudunuz hava alsın. Kat kat giyinin ki, terleyince çıkarır, üşüyünce giyersiniz. İş yemeklerinde öğleyin ağır yemeklerden kaçının. Alkol, şeker, tuz, kahve, baharatlı yemekler, sıcak içecekler, eski kaşar peyniri ve sigara gibi ateş basmasını artıracak şeyleri mümkün olduğu kadar az tüketmeye çalışın. Sigara içmeyin. Aslında sigarayı bırakmak için bundan daha uygun zaman bulamazsınız.

Ateş Basması Bende Ne kadar Şiddetli Olacak?
Araştırmalar bazı kadınların diğerlerine oranla daha şiddetli ateş basması yaşadıklarını ortaya koymaktadır. Bu kadınların ortak özellikleri şunlar olabilir:

*Vücudunda östrojen seviyesi aniden düşen kadınlar (çoğu kez bir ameliyat sonucudur)
*Zayıf kadınlar (Yağlı vücutlarda depolanan yağ östrojen üretmeye devam ediyor.)
*Çabuk terlemeyen kadınlar (Çabuk terleyen kadınların ateş basması sırasında yükselen vücut ısısına tahammül etmeleri daha kolay oluyor)

Seminerlerimde biz kadınlar ikili gruplar oluşturup sırlarımızı paylaşır, yaşadığımız ateş basması deneyimlerimizi birbirimize anlatırız. Bu, diğer kadınların neler hissettiklerini ve sıkıntıyla nasıl başa çıktıklarını öğrenmenin en iyi yoludur. Size de, bir arkadaş veya akrabanızla bu konuyu konuşmanızı öneririm. Bu saklanması gereken bir sır olmadığı gibi, hastalık da değildir. Sadece hayatımızın doğal bir evresidir. Bizim kuşak birçok konuda köklü değişiklikler gerçekleştirdi. Bizim ortaya çıkıp sormamız ve cevap istememiz sayesinde, artık östrojen, hormon takviyesi tedavisi, osteoporoz ve kalp damar hastalıkları üzerinde araştırmalar yapılıyor.

Araştırma sonuçları açıklandığında bizim karar vermemiz açısından çok geç olabilir, ancak en azından şu anda elimizde olan verileri değerlendirmeliyiz.Birbirimizden mümkün olduğu kadar çok bilgi alışverişinde bulunmalı ve aklımızı kurcalayan sorulara cevap aramalıyız.

Ateş basmasında neler yapmalıyız
*Paniğe kapılmayın. Doğaldır ve birkaç dakikaya kadar ge­çer.
*Hiçbir zaman bulunduğunuz ortamın sıcak olup olmadı­ğını sormayın. (Büyük olasılıkla sıcak değildir.)
*Pamuklu giysiler giyin.
*Kat kat giyinin.
*Bunlardan kaçının: Alkol, şeker, kahve, baharatlı yiye­cekler, sıcak içecekler, kalın giysiler ve sigara içmek (kan damarlarını büzer)
*E vitamini alın.
*Bioflavonoid’li besinler yiyin. Özellikle turunçgillerin posası ve kabuk içindeki beyaz kısmı bu bakımdan çok zengindir.
*Vücudunuzdaki teri emmesi için gömlek içine kolsuz pa­muklu atlet giyin
*Bileğinizin içine bastırmak için metal bir şey bulundurun.
*Ceketinizi veya hırkanızı çıkarın.
*İş yerinizdeki havalandırmadan gelen serin havayı bilek­lerinize tutun.
*Çalışma masanızın altına vantilatör koyun.
*Neden başladığını ve nasıl olduğunu belirlemek için bir seyir defteri tutun.
*On dakika dışarı çıkmak için izin isteyin.
*Ağır yemeklerden kaçının.



http://www.saglikbilgisi.gen.tr/menopozda-sikintilarla-basa-cikma-yollari.html



Bu yazı 4.458 defa okunmuş





Aşağıdaki konularda ilginizi çekebilir








 

2006-2014 Sağlık bilgisi cinsellik kadın hastalıkları çocuk hastalıkları diyet güzellik sağlık haberleri. | Site haritası | Samsun Pedodonti