Bugun...


Spor yaparken sakatlanmayın!
Spor yapmak sağlığımız açısından son derece faydalı. Ama dikkat etmezsek sakatlanma gibi olumsuz sonuçlar ortaya çıkabilir. Uzmanlar Uyarıyor; Özellikle ağırlık, yüzme, koşma, futbol gibi spor ...

Spor yaparken sakatlanmayın!

Spor yapmak sağlığımız açısından son derece faydalı. Ama dikkat etmezsek sakatlanma gibi olumsuz sonuçlar ortaya çıkabilir. Uzmanlar Uyarıyor; Özellikle ağırlık, yüzme, koşma, futbol gibi spor aktivitelerinden önce mutlaka 10 dakika ısının. Her gün değil birer gün arayla spor yapın…

Spor yaparken en sık meydana gelen yaralanmalar;
Profesyonel sporcularda örneğin basketbol, voleybol ve futbol oynayanlarda en sık dize yönelik yaralanmalar meydana geliyor. Erkeklerde halı saha maçları çok yaygın, dolayısıyla menisküs ve çapraz bağ yırtıkları çok sık görülüyor. Dizin bükülmesine, ani travmaya bağlı olarak çapraz bağ yırtıkları oluşuyor. Yüzmede çok sık yaralanma görülmüyor, daha çok omuz kaslarına yönelik zorlanmalar oluyor. Voleybol ve basketbol oynayanlarda ise boyun ve omuz bölgesinde problemler oluşuyor. Omuz bölgesinde ufak kas yırtılmaları görülebiliyor.

Spor yaparken meydana gelen yaralanmalar için uygulanacak tedaviler:
Yaralanma meydana geldiği anda öncelikle buz uygulaması yapılmalı. Bölgeyi istirahate alıp atel veya alçı ile sabitlemek gerekiyor. İlk yapılacak şey bölgeye baskı uygulayıp şişi indirmek.

İlk müdahale çok önemli
İlk anda buz uygulaması yapmak ve hemen bir hastaneye başvurmak gerekiyor. Eğer söz konusu olan büyük bir kırıksa sabitlemek lazım. Zaten eğer hasta o bölgeyi oynatamıyor ve büyük bir ağrı çekiyorsa kırık var anlamına geliyor. Önce bir film çekiliyor ve sonuca göre bir tedavi uygulanıyor. Ama başlıca tedaviyi buz, istirahat, ağrı kesici ve bölgeyi sıkıştırıp atel almak önemlidir.

Birer gün arayla spor yapın
Dünyanın her yerinde önerilen, sportif aktivitelerini haftada 3 kez olmak üzere 30-40 dakika yapmaktır. Uzmanlar özellikle ağırlık, yüzme, koşma, futbol gibi spor aktivitelerinden önce mutlaka 10 dakika ısınmayı öneriyor. Yürüyüş için de en ideal yöntem; 10 dakika ısınma, 20 dakika tempolu yürüme, 10 dakika soğuma şeklinde olmalı. 10 dakika ısınma sırasında vücut ısınıyor, eklem bağlarında esneklik artıyor, kas gücünü kontrol edebilirsiniz. En uygun olan, sporu bir gün arayla yapmak. Çünkü kaslarımızı zorladığımızda ertesi gün dinlendirmezsek kas büyümez, güçlenmez, denge sorunu oluşur ve bu da sakatlanmalara yol açar. Halı saha maçı yapanlar da haftada bir gün yapmalılar. Ancak iyi kondisyonlu olanlar haftada iki kez yapabilir. Spor bir gün arayla yapılırsa vücut dinlenir, toparlanır. Kaslar da gevşemiş ve dinlenmiş olduğundan bir sonraki yüklenmeye hazır olur.

Kaynak: http://www.medicana.com.tr/formlar/2014/haziran/spor-sakatlanmalari.aspx




Bu haber 2734 defa okunmuştur.

YORUMLAR

Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.

YORUM YAZ



FACEBOOK YORUM
Yorum


İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER HABERLER
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANAN HABERLER
Tavsiye edilen siteler
YUKARI