Kategori: Genel sağlık bilgileri


Uykusuz kalmayın IQ’dan olmayın


Dr. Hüseyin Nazlıkul, geceleri yetersiz uykunun zekâyı haftada 15 puan birden düşüreceğini belirtip, “İdeal uyku, 23.00 – 06.00 saatleri arasında olur” diyor…

Dr. Hüseyin Nazlıkul, önümüzdeki hafta piyasaya çıkacak “Hayatı Keşfet – Anti – Aging Yaşam Kılavuzu” adlı kitabında, düzenli ve dengeli beslenmenin yanı sıra uykunun da önemine değiniyor. 1 saat az uyumanın bile zekâyı olumsuz etkilediğini savunan Dr. Nazlıkul, 10 yıl genç görünmek için de “haftada 3 kez seks” öneriyor. İşte Dr. Nazlıkul’un genç görünmek ve zinde kalmak isteyenlere önerileri:

Günde en az bir kez yeşil salata, sebze, bir kadeh şarap veya suyu, 3 kez yoğurt, 5 kez , bitkisel , maden suyu ve meyve suyu, 12 tane fındık ya da badem yemelisiniz.

Erkekler haftada, 100 – 150 gram tuzsuz kabak çekirdeği yemeli.
Haftada bir kez kırmızı et, 2 kez yağlı , beyaz et, karaciğer, 3-4 kez de çiftlik yumurtası tüketmelisiniz.

Haftada 3 kez, aynı kişiyle düzenli seks yapmak 10 yaş genç görünmeyi sağlar. Seks, spordan sonra genç görünmeyi sağlayan en önemli ikinci faktör.

Uykusuzluk IQ’yu düşürür. 1 saat dahi IQ puanında eksilmeye yol açar. 1 hafta süren uyku düzensizliği IQ’yu, 15 puan birden düşürebilir.

Günde 6-7 saatten fazla uyumamalı. Gece 23.00-06.00 arası ideal uyku saatleridir.

Düzenli koşmak, bir süre sonra istediğinizi yemeyi, hatta uykuda bile yağ yakmanızı sağlar. Ayrıca açlığı bastırır ve baş dönmesini önler.



http://www.saglikbilgisi.gen.tr/uykusuz-kalmayin-iqdan-olmayin.html



Bu yazı 706 defa okunmuş



   Yorumunuzu yazın

   Mesajınız


Aşağıdaki konularda ilginizi çekebilir








 

2006-2014 Sağlık bilgisi cinsellik kadın hastalıkları çocuk hastalıkları diyet güzellik sağlık haberleri. | Site haritası | Samsun Pedodonti