Kategori: Sağlıklı beslenme


Yaşlıların beslenmesi


Yaşlıların beslenmesi

Büyüme 30 yaşında tamamlanır. Bundan sonra, metabolizma­mızın çalışmasında yavaşlamalar başlar. Yanlış beslenmelere bağlı birçok meydana gelebilir. Bu se­beple de beslenmeye çok dikkat etmelidir. Yaşlıların beslenmesi ile ilgili olarak şunlar tavsiye edilmektedir:

* Sık ama az yenmelidir. Yani, öğün sayısı ar­tırılmalı ama öğünlerde yenen miktar azal­tılmalıdır.

* Beslenmede tuz miktarı azal­tılmalı, su miktarı çoğaltılma­lıdır. Bu hem böbreklerin yü­künü azaltır, hem de sindiri­mi kolaylaştırır.

* Beslenme, normal vücut ağırlığımızı koruyacak şekil­de olmalıdır.

* Lif bakımından zengin ve meyvelere ağırlık verilme­lidir.

* Tatlı ve hamur işlerinden uzak durulmalıdır. Tatlı ihti­yacı meyvelerden karşılan­malıdır.

* Sinir sistemine olumlu etki edeceğinden, günde bir iki kez ve kahve içmelerinde bir sakınca yoktur.

* Beslenme sıvı ağırlıklı ol­malıdır. Margarinden kesin­likle uzak durulması gerekir.

* Alınan süt ve yoğurt miktarı artırılabilir.

Yaşlı insanlar, yemeklerin yöntemleri­ne dikkat edilme­li; özellikle kı­zartmalardan ka­çınmalıdır. Izgara ve haşlama türü tercih edilmelidir.

Yukarıdaki hususlara dikkat eder, açık havadan yararlanır, yoru­cu olmayan düzenli yürüyüşler yaparlar, üzüntü ve stresten müm­kün olduğunca kaçınırlarsa daha sağlıklı ve daha uzun yaşayabilir­ler.



http://www.saglikbilgisi.gen.tr/yaslilarin-beslenmesi.html



Bu yazı 719 defa okunmuş



   Yorumunuzu yazın

   Mesajınız


Aşağıdaki konularda ilginizi çekebilir








 

2006-2014 Sağlık bilgisi cinsellik kadın hastalıkları çocuk hastalıkları diyet güzellik sağlık haberleri. | Site haritası