İsteklerinize dikkat edin

İsteklerinize dikkat edin

Reklamlara televizyonlarda, gazetelerde, sokaklardaki panolar­da kısaca her yerde rastlamaktayız. Yeni bir ilaç piyasaya çıktığında bize "doktorunuza sorun," derler. Reklamlar piyasaya yeni çıkan bu ürünün ölümcül ...

İsteklerinize dikkat edin

Reklamlara televizyonlarda, gazetelerde, sokaklardaki panolar­da kısaca her yerde rastlamaktayız. Yeni bir ilaç piyasaya çıktığında bize "doktorunuza sorun," derler. Reklamlar piyasaya yeni çıkan bu ürünün ölümcül ...

İsteklerinize dikkat edin
16 Mart 2010 - 11:05

Reklamlara televizyonlarda, gazetelerde, sokaklardaki panolar­da kısaca her yerde rastlamaktayız. Yeni bir ilaç piyasaya çıktığında bize “doktorunuza sorun,” derler. Reklamlar piyasaya yeni çıkan bu ürünün ölümcül hastalıklardan en önemsiz rahatsızlıklara dek her derde deva olduğunu vurgular. İnsanlar piyasaya yeni çıkan bir ilaç hakkında doktorlanna damştıklannda ne olur? Genellikle doktorlar bu söz konusu ilacı yazmazlar. Doktora ilaçla ilgili sorular soracağı­nıza ona rahatsızlığınızla ilgili bilgi verin ve doktorun size ilaç yazıp yazmasına gerek olduğuna kendisinin karar vermesine izin verin.

Reçeteyle satılan ilaçlara ilişkin televizyon ve gazetelerdeki ilanlar doğrudan tüketiciyi hedef almaktadır. Dolayısıyla da sıradan bir Amerikalının ilaç harcamaları saptanır.

Eleştirmenler buradaki gizli ilişkiyi görüyorlar. Reklamların Amerikalıları gereksinimleri olmayan ilaçlan satın almaya yönelttiklerini ve sağlık sisteminin maliyetlerini yükselttiğini ileri sürü­yorlar.

Ulusal Sağlık Yönetimi Birliği’nin Başkanı Nancy Chockley, 1999 ile 2000 yılı arasında reklamı yapılan ilaçların satışlarının 21 milyar dolara ulaştığını açıklamıştır.

Chockley, sözlerinin dağıtımla ilgili olduğunu vurgulayarak, örnek olarak reçetesiz ve reçeteli satılan romatizma ilaçlarını ver­miştir. “Klinik araştırmalar bunların etkilerinin aynı olduğunu gös­termektedir. Reçeteli satılanlar diğerlerine oranla kırk kez daha pa­halıdır. Ama bu ilaca ilişkin yapılan bir dizi reklamdan sonra reçete­li satılan ilacın daha çok doktor tarafından önerildiği saptanmıştır.

“Doktorların bu ilaçlara hayır demeleri çok zordur. Siz o ilacı istersiniz, doktorunuz da iki dakika içinde size reçetenizi yazar ve mutlulukla kapıdan dışan çıkarsınız. Doktor hastasına ilaca gerek olmadığını söylerse, hasta, “Aman Tannm bu doktor acı çektiğime inanmıyor,” diye düşünür. Doktorun ona neden ilaca gereksinimi olmadığını açıklaması yarım saatini alır ve hasta da mutsuzluk için­de dışan çıkar.” Chockley birçok doktorun hastalan istediği için re­çete yazdıklannı kabul ettiklerini de sözlerine eklemektedir.

Yiyecek ve ilaç Kurulu, hastalar doktorlarına reklamını gördük­leri bir ilacı kullanmak istediklerini söylediklerinde doktorun reklamı yapılan ilacı verdiğinin saptandığını ileri sürmektedir.

Bu haber 1535 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x