Protein gücü

Protein gücü

Bize karbonhidratlara yüklenip, protein ve yağlardan uzak durmamız söyleneli çok uzun zaman olmadı, ancak Atkins ve South Beach diyetleri bu düşünceleri tamamen değiştirdi. Yüksek proteinli ...

Protein gücü

Bize karbonhidratlara yüklenip, protein ve yağlardan uzak durmamız söyleneli çok uzun zaman olmadı, ancak Atkins ve South Beach diyetleri bu düşünceleri tamamen değiştirdi. Yüksek proteinli ...

Protein gücü
09 Ekim 2008 - 16:41

Bize karbonhidratlara yüklenip, protein ve yağlardan uzak durmamız söyleneli çok uzun zaman olmadı, ancak Atkins ve South Beach diyetleri bu düşünceleri tamamen değiştirdi. Yüksek proteinli diyetlerin insülin seviyesini dengelediğini ve kiloyu korumaya yardım ettiğini biliyoruz. Protein aynı zamanda mükemmel cilt için de gereklidir. Aslında protein güzelliğe eşdeğerdir, çünkü saçlarınız, cildiniz ve tırnaklarınızın %98′i proteindir! Güçsüz tırnaklar, saç dökülmesi ve sarkan yüz kasları erken yaşlanma belirtileridir.

Protein diğer pek çok sebepten de gereklidir: serbest radikallerin vücudunuza verdiği zararları telafi etmeye yardımcı olurlar, antioksi-dan glutatyonu etkin hale getirir, toksinlerden arınmayı sağlayan yaşamsal enzimleri salgılarlar, enerji seviyelerini dengede tutarve adrenalin bezlerini, pankreası ve karaciğeri destekleyerek kan şekeri seviyelerini düzenlemeye yardımcı olur.

Protein seviyelerinizin düşük olması şeker gibi karbonhidratlara olan ihtiyacınızı artırır ve bu da insülin seviyelerinizin yükselmesine neden olur. Yüksek insülin seviyesi de cildiniz için tam bir felakettir. Aslında gerektiği kadar protein alınmaması hücre onarımına engel olur ve bu da sizi doğrudan yaşlanmaya götürür. Vücudunuz proteini depo edemeyeceği için, her gün gerekli miktarda protein almanız gerekmektedir. Cildinize ışıltı verecek en iyi protein kaynakları balık, kümes hayvanları, av eti, işlenmemiş suya mikro-filtre edilmiş whey proteini ve organik yumurtalardır.

Yüksek karbonhidratlı diyetlerin iştahı daha da açtığı ve ikinci tip diyabete sebep olduğunu görebiliyoruz, ancak sağlıklı beslenmek demek yalnızca protein ve yağ tüketmek demek değildir. Elbette ki karbonhidrat da alacaksınız! Tek yapmanız gereken nasıl seçim yapacağınızı bilmek. Kötü olanlar işlenmiş karbonhidratlardır, çünkü kan şekeri seviyelerini yükselterek yaşlanmayı hızlandırırlar. Buradaki püf noktası düşük Gl değerli karbonhidratları seçmektir. Dr. Atkins gerçekten de işlenmiş karbonhidratların tehlikelerinden bahsetmekle çok iyi bir iş yaptı, ancak Atkins diyetinin özü -sınırsız şekilde biftek, sosis, tereyağı ve peynir yemek- Mükemmel Cilt programını uygulasanız da uy-gulamasanız da kötü bir fikirdir. Kilo kaybına fazlasıyla yardımcı olduğu bir gerçek, ancak bu diyet, bir sağlık ve güzellik reçetesi değildir.

Püf noktası
Yağları küçük miktarlar halinde alın, hepsini buzdolabında saklayın ve üç ay boyunca kullanmadığınız yağları atın. Bütün yağlar bir süre sonra acılaşır ve acılaşan yağın içi de sağlığınızı tehdit eden serbest radikallerle doludur.

Bu haber 1566 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x