Sağlıklı yiyecek önerileri

Sağlıklı yiyecek önerileri

*Doğal yiyecekler yiyin. Kimyasal gübreyle yetiştirilmemiş hormonsuz sebze ve meyveleri satın alın. Doğal yollardan beslenmiş, sütünü artırmak için kimyasal maddeler veril­memiş ineklerin sütünden içmeye özen gösterin. *Koruyucu ...

Sağlıklı yiyecek önerileri

*Doğal yiyecekler yiyin. Kimyasal gübreyle yetiştirilmemiş hormonsuz sebze ve meyveleri satın alın. Doğal yollardan beslenmiş, sütünü artırmak için kimyasal maddeler veril­memiş ineklerin sütünden içmeye özen gösterin. *Koruyucu ...

22 Mart 2007 - 23:23

*Doğal yiyecekler yiyin.
Kimyasal gübreyle yetiştirilmemiş hormonsuz sebze ve meyveleri satın alın. Doğal yollardan beslenmiş, sütünü artırmak için kimyasal maddeler veril­memiş ineklerin sütünden içmeye özen gösterin.

*Koruyucu maddelerden kaçının.
Taze ekmek alın.Beyaz un yerine kepekli unu tercih edin. Konserve sebze, çorba ve sos kullanmayın.

*Şekeri azaltın veya, hiç kullanmayın. Şeker metabolizmaya girince vücudun vitaminlerini kurutur. Elma, portakal gibi doğal karbonhidratların aksine, arıtılmış beyaz şeker vücudunuzun doğal kaynaklarını kurutur. Hazır gıda am­balajlarını içindeki şeker miktarını öğrenmek için dikkatle okuyun ve şekeri azaltın.

*Tuzdan uzak durun.
Gelişmiş ülkelerde insanlar çok fazla tuz tüketiyor. Tuz vücuttaki su miktarını artırıp tansi­yonu yükseltir. Tuz tüketimini azalttığınızda, ya da, miktar belirtmek gerekirse, günlük tüketiminizi 1 çay kaşığından aza indirdiğinizde kan basıncında önemli miktarda düşme görülür.Yemek pişirirken fazla tuz koymayın. Ayrıca cips, turşu, sucuk, pastırma ve peyniri kontrollü yemeye başlayıp, günlük tuz tüketiminizi azaltın.

*Kafeinden uzak durun.
En çok kullanılan uyarıcılar kola ve kahvedir. Çok fazla kafein sinirlilik, uykusuzluk, terleme, al basması ve tedirginlik yapar. Çok fazla kafeinin fibrostik göğüs hastalıkları, kalple, mide ve bağırsak sorunlarıyla yakından ilişkili olduğu gözlenmiştir. Kafein ayrıca birçok kanser türüyle de ilintilidir. Bu bulguları kanıtlamak için hâlâ incelemeler yapılmaktadır.

Tükettiğiniz kafein miktarını kontrol altına almanız iyi olur. Bir fincan kahve 100-150 mg kafein içerir. Orta yapılı bir kadına tavsiye edilen günlük doz 260 mg.dır. Burada tav­siye edilen dozun üstünde tüketiyor olabilirsiniz. Her gün tükettiğimiz bazı maddelerin içindeki kafein miktarı aşağıdadır,
Kahve (1 Fincan) 110-150 mg.
Çay (1 bardak) 20-50 mg. (5 dakika demlenmiş)
Cola (330 ml) 46 mg.
Vermidon Ağrı Kesici Hap 30 mg.

*Alkol tüketimini azaltın.
Diğer uyuşturucular da olduğu gibi, alkolün de hemen hiç besin değeri yoktur ve gerekli vitaminleri yok eder. Çok fazla alkol karaciğerle pankreasa zarar verir ve tüm sinir sistemini bozabilir. Bağımlılık yapar. Şeker hastalığı, kalp hastalıkları ve kansere yakalanma olasılığını artırır. Yapılan son araştırmalarda 50 grama ka­dar alkol tüketiminin kalp hastalıklarına yakalanma riskini az da olsa, düşürdüğü görülmüştür. Bu da günde bir kadeh şarap veya, daha sert bir içkiye denktir.

*Sigarayı bırakın.
Söylenecek başka bir şey kaldı mı? Sigara osteoporoz, kalp hastalıkları ve kanser riskini artırır. Tüm bunlar yetmiyorsa, bir de insanı erken yaşlandırdığını düşünün. Kalbe ve damarlara onarılmaz hasar verir. Damar sertliği oluşumunu hızlandırıp felç riskini üç dört katına çıkarır. Sigarayı bırakmak için neden arıyorsanız, paketlerin üzerindeki “Sigara Sağlığa Zararlıdır” uyarısı bile yeterli olsa gerek.


Bu haber 1142 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x