Spor yaparken birçok seçeneği de düşünün

Spor yaparken birçok seçeneği de düşünün

Sağlık amaçlı sporlar, farklı hareketlerle birlikte yapıldığında daha iyi sonuçlar doğurur. Doktorlar tek bir hareketi önermezler, çünkü onu gerçekleştirmek için gerekli olan çabanın tek bir ...

Spor yaparken birçok seçeneği de düşünün

Sağlık amaçlı sporlar, farklı hareketlerle birlikte yapıldığında daha iyi sonuçlar doğurur. Doktorlar tek bir hareketi önermezler, çünkü onu gerçekleştirmek için gerekli olan çabanın tek bir ...

Spor yaparken birçok seçeneği de düşünün
17 Mart 2010 - 00:42

Sağlık amaçlı sporlar, farklı hareketlerle birlikte yapıldığında daha iyi sonuçlar doğurur. Doktorlar tek bir hareketi önermezler, çünkü onu gerçekleştirmek için gerekli olan çabanın tek bir adalede toplanacağım oysa söz konusu harekete katılmayan diğer adalelerin de bir şekilde hareket etmesi gerektiğini bilirler. Tüm bedeninizin formda olması için diğer hareketlerin de yaran olacağını aklınızdan çıkarmayın ve kendinizi yaptığınız harekete odaklayın.

Justine’ın işi çalıştığı şirketin sağlık planı üyelerine sağlıklı alışkanlıklar kazandırmaktı. Sıra egzersize geldiğinde Justine açık havada yapılan sporun değerini vurgulamıştı.

“Her şeyden önce, bir şey eğlenceliyse bunu yapmak ister ve ondan başka bir şeye de fazla ilgi göstermeyiz. Şu anda sizlere sı­kıntılı gibi gelen işlere eğer eğlence unsuru katarsanız nasıl da he­vesle o işleri yapacağınızı bir düşünün hele.”
Justine insanlara egzersiz planlarına yaşamın diğer unsurlarını katmalarını önermektedir. “Spor yapmaktan hoşlanmıyor olabilirsi­niz ama bunu bir de bir arkadaşınızla birlikte deneyin, bakalım o za­man ne düşüneceksiniz? Ve şimdi sporda geçireceğiniz zamanın si­ze verilmiş bir ceza olmadığını ama çok sevdiğiniz bir arkadaşınız­la birlikte geçireceğiniz keyifli bir zaman dilimi olduğunu düşünün. Ya da daha önce hiç gitmediğiniz bir parkta veya kentin bilmediği­niz bir köşesinde yürüyüşe çıkın.” Justine bu tür adımların, “insanın egzersizi sıkıcı bir iş gibi görmemesini,” sağladığını söylüyor.

Justine ayrıca insanlara akıllarına gelen her sporu denemeleri­ni de söylüyor. “Bir süre sonra hep aynı şeyleri yapmaktan sıkılabi­lirsiniz. Her şeyi deneyin. Günlük yürüyüşlerinize yüzmeyi, aerobiki ya da diğer egzersizleri katın. Bu kanşım ilginizi yitirmemenizi sağlar ve aynı zamanda da bedeninize daha fazla yarar sağlar.

“Eğer zamanınız kısıtlıysa hiç spor yapmamaktansa yürüyüş süresini kısaltmanız ama dikkatinizi yine yaptığınız sporun üstünde yoğunlaştırmanız gereklidir. Ama kesinlikle abartmayın, spor ya­parken kendinize bir hedef saptayın ve hedefinize ulaştığınızda da kendinizi ödüllendirin.”

Inssbruck’daki Üniversite Hastanesi’nin doktorları düzenli ola­rak pedal çeviren erkek sporcuları incelemiş. Bisikletlerin küçü­cük oturma yerlerinde yapılan yoğun baskı yüzünden sporcu­ların yaklaşık yüzde 90′nında sperm azalması görülmüştür.

Bu haber 1436 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Gıdı sarkmasına dikkat
Gıdı sarkmasına dikkat
Her 40 kişiden 1'inde var!
Her 40 kişiden 1'inde var!