Baş duruşu

Yararları: Baş Duruşu'nun diğer tüm yoga duruşlarının babası olduğu söylenir. Beyne, gözlere, buruna, boğaza ve yüze oksijen dolu temiz kanın gitmesini sağlar. Ayrıca iç organları ...

Baş duruşu

Yararları: Baş Duruşu'nun diğer tüm yoga duruşlarının babası olduğu söylenir. Beyne, gözlere, buruna, boğaza ve yüze oksijen dolu temiz kanın gitmesini sağlar. Ayrıca iç organları ...

Baş duruşu
30 Haziran 2010 - 21:48

Yararları: Baş Duruşu’nun diğer tüm yoga duruşlarının babası olduğu söylenir. Beyne, gözlere, buruna, boğaza ve yüze oksijen dolu temiz kanın gitmesini sağlar. Ayrıca iç organları ve fetüsü yerçekiminin etkisinden kurtararak ra­hatlatır.

Uyarıları: Başınızın tam tepe noktasında dengenizi sağ­lamalısınız. Boynunuzda problem varsa Baş Duruşunu yapmaya kalkışmayın. Bu duruşu yaparken kendinizi rahat hissedene kadar yoga eğitmeninizden size yardımcı olma­sını isteyin. Evde ise, hareketi kendinize güvenerek yapana kadar partnerinizden destek alın. Son üç aylık dönemde ters duruşları yapmayın. Eğer yogaya hamileliğinizin be­şinci ayından itibaren ya da daha sonra başladıysanız, baş duruşlarını yapmaya asla kalkışmayın.

Metot: Diz çökün ve Küçük Baş Duruşu’nda olduğu gibi ellerinizi katlanmış battaniyenin üzerine yerleştirin. Bacak­larınızı düzleştirerek, omurganız dimdik olana kadar ayak­larınızı yavaş adımlarla ellerinize doğru yaklaştırın. Sağ bacağınızı kıvırın ve dizinizi göğsünüze çekmek üzere havaya kaldırın. Daha sonra sol dizinizi bükün ve ha­vaya kaldırın. Duruşunuzu koruyun ve nefes alın. Ne­fes verirken bacaklarınızı yavaşça, tavana doğru dümdüz duracak şekilde uzatın.

Kalça kaslarınızı sıkın. Sakin ve düzenli bir ritimle nefes almaya devam edin. Rahat ettiği­niz sürece pozisyonunuzu koruyun. Aşağı inmek için diz­lerinizi kırın ve göğsünüze yaklaştırın. Sonra ayaklarınızı yere koyun. Kalçalarınız topuklarınızın üzerinde ve alnınız yerde duracak şekilde dinlenin. Baş Duruşu ile ilgili kendinizi tedirgin hissediyorsanız, bu hareketi duvara yaslanarak veya dizlerini belinize dayaya­rak düşmenizi önleyecek bir partnerden yardım alarak yap­mayı deneyin. Partneriniz ayrıca ayaklarınızı da tutabilir.

Karşıt-duruş: Başınızı kaldırmadan önce Çocuk Duru­şu’nda (sf 40) dinlenin. Aksi takdirde başınız dönebilir ve­ya baygınlık hissi yaşayabilirsiniz.

Bu haber 5645 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x