Dik omurga burgusu

Dik omurga burgusu

Yararları: Bu duruş omurgaya esneklik ka­zandırır ve beli inceltir. Metot: Bacaklarınızı önünüze uzatarak yoga minderinizin üzerine oturun. Sol bacağınızı kı­vırın ve sol topuğunuzu kasığınıza doğru yak­laştırın. ...

Dik omurga burgusu

Yararları: Bu duruş omurgaya esneklik ka­zandırır ve beli inceltir. Metot: Bacaklarınızı önünüze uzatarak yoga minderinizin üzerine oturun. Sol bacağınızı kı­vırın ve sol topuğunuzu kasığınıza doğru yak­laştırın. ...

Dik omurga burgusu
30 Haziran 2010 - 23:58

Yararları: Bu duruş omurgaya esneklik ka­zandırır ve beli inceltir.

Metot: Bacaklarınızı önünüze uzatarak yoga minderinizin üzerine oturun. Sol bacağınızı kı­vırın ve sol topuğunuzu kasığınıza doğru yak­laştırın. Sonra sağ bacağınızı kıvırın ve sağ aya­ğınızı sol uyluğunuzun üzerine yerleştirin. Eğer bu pozisyonda rahat edemiyorsanız, o za­man sağ ayağınızı sol ayağınızın önüne, yere koyabilirsiniz.

Sağ elinizi omurganızın bitimine, yere koyun. Sol elinizi ise sağ dizinizin üzerine yerleşti­rin. Eğer sağ ayağınızı uyluğunuzun üzeri­ne yerleştirdiyseniz, arkanızda duran sağ eliniz­le sağ ayağınızın başparmağını tutup tutama­yacağınızı görün.

Nefes alın ve göğüs kemiğinizi (sternum) kaldırın. Nefes verirken sol elinizle sağ dizinizi kendinize doğru çekin ve gövdenizi sağa döndürün. Eğer sağ ayağınızı tutabiliyorsanız, dönüş hareketini yaparken ayağınızdan destek alın. Sağ omzunuzu geriye itin, sol omzunuzu ise olabildiğince önünüze uzatın ve sağ omzu­nuzun üzerinden arkaya doğru bakın. Gözlerinizi kapatın ve sekiz nefes boyunca pozisyonunuzu koruyun. Ellerinizi serbest bırakarak yavaşça Önünüze dönün. Sonra bacaklarını­zı serbest bırakın ve sallayın. Bu kez önce sağ ayağınızı kıvırarak ve be­deninizi sola döndürerek aynı egzersizi tekrarlayın.

Karşıt-duruş: Çocuk Pozu

Bu haber 2842 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x