Günlük yürüyüş gibi kolay bir sporla işe başlayıp bunu zaman içerisinde sürekli hale getirmek yalnızca fiziksel açıdan değil ama zihinsel açıdan da çok yararlıdır. Beynin çalışması ve etkenliğinin sporla geliştiği kanıtlanmıştır.
Çocuklar spor salonuna girer girmez hemen koşmaya başlarlar. Isınırlar, koşarlar ve pedal çevirirler. Çocukların spor öğretmeni Nick Cestaro onları her türlü hareket etmeleri için yüreklendiriyor.
“Onların enerjisini görüyorum. Bu enerjinin dışa çıkması gerekiyor,” diyor Nick. Doğu Syracuse Dkokulu’na giden yirmi beş çocuk sınıfta dikkatlerini derse vermekte zorlandıklarından okul öncesi programına katılmışlardı.
Programda spor dersi de vardı. Okul öncesi programının çocukları rahatlattığı, enerjilerini boşaltabilecekleri alanlar yarattığı ve bu şekilde de amacına ulaştığı saptanmıştı. Nick Cestaro ile birinci sınıf öğretmeni Beth Crump ekstra aktivitenin çocukların sınıfta dikkatlerini toplamalarına yardımcı olduğunu söylüyorlar. Diğer sınıf öğretmenleri de bu programa kanlan öğrencilerde huzursuzluk ve sinirli davranış biçimlerinin azaldığını ve daha dikkatli ve kontrollü olduklarını ileri sürüyor.
Programa katılan çocuklardan birinin ebeveyni de programın oğlunun derslerinde başarılı olduğunu söyledi. “Bu programın oğluma çok yaran dokundu. Okuldan eve gelir gelmez hemen masasının başına geçip dersini çalışıyor artık. Enerjisi denetim altına alındı. Sabahlan jimnastik dersine bir an önce gitmek için sabırsızlanıyor artık. Spor öğretmeni onun idolü oldu.”
“Hedefler kısa dönemli. Eğer dikkatlerini birkaç saat toplayabilirlerse başardık demektir. Bu program heyecanlı ve eğlenceli olduğundan her gün seve seve geliyorlar okula. Son derece doğal bir program ve onlara da çok iyi geliyor,” diyor Nick.
Illinois Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmada, oturarak zaman geçiren kadınlar ve erkeklerin plan yapma, programa uyma, seçenekleri hatırlama ve uygulamayla çevre değişikliğine uyum sağlama yetenekleri test edilmişti. Katılanların yarısı günlük yürüyüş programına katılırken diğer yansı katılmamıştı. Aynı kişiler altı ay sonra yeniden teste tabi tutulduklarında bir önceki testte yürüyüş programına katılanlarda yüzde 25 oranında bir gelişme saptandı. Yürümeyenlerde ise çok az zihinsel bir ilerleme söz konusu olmuştu.