Pelvik kaldırma

Pelvik kaldırma

Yararları: Büyük olasılıkla hami­leliğiniz boyunca yaptığınız en ya­rarlı egzersiz bu olacaktır. Bu yüz­den bu hareketi ihmal etmeyin. Perineyi ve pelvik tabanını güçlendi­recek ve doğum sırasında ...

Pelvik kaldırma

Yararları: Büyük olasılıkla hami­leliğiniz boyunca yaptığınız en ya­rarlı egzersiz bu olacaktır. Bu yüz­den bu hareketi ihmal etmeyin. Perineyi ve pelvik tabanını güçlendi­recek ve doğum sırasında ...

Pelvik kaldırma
03 Mayıs 2010 - 00:00

Yararları: Büyük olasılıkla hami­leliğiniz boyunca yaptığınız en ya­rarlı egzersiz bu olacaktır. Bu yüz­den bu hareketi ihmal etmeyin. Perineyi ve pelvik tabanını güçlendi­recek ve doğum sırasında pelvik kaslarınızı kontrol etmenize ve gev­şetmenize yardımcı olacaktır. Ayrı­ca idrar tutamama ve rahmin sark­ması (rahmin normalde bulunduğu yerden aşağıda duracak şekilde kayması) gibi problemlerle ilgili de size destek olacaktır. Pelvik kaldır­ma egzersizini sadece bir yoga se­ansı sırasında değil her zaman her yerde yapabilirsiniz.

Uyarılar: Eğer hemoroit proble­miniz varsa, bu duruşu ellerinizin ve dizlerinizin üzerinde durarak, kalçanız havada ve başınız aşağı­dayken yapın.

Metot: Rahat bir pozisyonda otu­run. Nefes alın ve sanki hemen tu­valete gitmeniz gerekiyormuş, ama gidemiyormuşsunuz gibi anal, rektal ve pelvik kaslarınızı yukarı doğ­ru çekin. Nefes verirken de kasları­nızı yukarı doğru çekmeye devam edin. Nefes alın. Sonra nefes verir­ken kaslarınızı yavaşça gevşetin. Bu işlemi altı kez tekrar edin. Pratik yaparak duruşunuzu altı veya yedi nefes boyunca koruyabilirsiniz. Bu egzersizi kolaylıkla yapmaya alıştık­tan sonra kaslarınızı üç aşamada gevşetmeyi deneyin. Önce dış anal kasları, sonra içendeki rektal kasla­rı ve son olarak da pelvik tabanı kaslarını serbest bırakın.

Bu haber 1838 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x