Sağlam kemikler

Sağlam kemikler

Dünya Sağlık Örgütü'ne göre osteoporoz "zayıf kemiklerle ta­nımlanan kemik dokusunda bozulma kemik kırılganlığı, kırılma riskinin arttığı bir hastalıktır". Toplum sağlığında büyük çoğun­luğu Avrupa ülkelerinde olan ...

Sağlam kemikler

Dünya Sağlık Örgütü'ne göre osteoporoz "zayıf kemiklerle ta­nımlanan kemik dokusunda bozulma kemik kırılganlığı, kırılma riskinin arttığı bir hastalıktır". Toplum sağlığında büyük çoğun­luğu Avrupa ülkelerinde olan ...

Sağlam kemikler
19 Ocak 2010 - 23:17

Dünya Sağlık Örgütü’ne göre osteoporoz “zayıf kemiklerle ta­nımlanan kemik dokusunda bozulma kemik kırılganlığı, kırılma riskinin arttığı bir hastalıktır”. Toplum sağlığında büyük çoğun­luğu Avrupa ülkelerinde olan bir problemdir, aşağı yukarı 3 mil­yon kadın osteoporoza yakalanmıştır. İki insandan biri (8 erkek­ten biri) kötü bir şekilde kemik kırılmasıyla karşı karşıya kala­caktır. Yaş büyüdükçe kırılgan kemik hastalıkları artmaktadır.

Konuyu açıklık getirmek gerekirse, her yıl 1 600 000 kırık tes­pit edildiği söylenir, bu kırıkların hepsi 20 saniyede olur. Bütün bunların sonucu: % 44 omurga kemikleri, % 19 uyluk kemiği, % 19 bilek kırılmaları ve% 23 ü diğer kırıklardır. Ne yazık ki yalnız­ca yaşam kalitesi bozulmakla kalmıyor, çok fazla kaygı veriyor, (engel, bulunduğu yeri terk ediş), ama osteoporoz yaşamı kısal­tabilir, çünkü şüphesiz artan rakamlar Uluslararası Osteoporoz Kurumu Başkanı Pierre Delmas’a göre kırık sonrası artan ölüm oranlarında uyluk kemiği kırığı beyin felçleriyle kıyaslanacak düzeydedir. Yani henüz ölümcül bir noktada değildir. Kemik, her gün yaşar, yapar ve yıkar. En iyisini ve en kötüsünü onlara göre yapılandırmaya hazırdırlar. Onu yapmak için gerekenler yoktur. İskelet, hiçbir şey yapmadan, bizi taşıyan, duruşumuzu koruyan, dinç ve genç hareket etmemizi sağlayan, boş vakitleri­mizde toplum içerisinde hareket etmemize izin veren, hayatın tadını çıkarmamızı sağlayan sistemdir. Kısaca, yaşam kalitemiz ona bağlıdır.

Ve Okinavva’da
Beklenildiği gibi Okinavva’lılar iyi bir iskeletten yararlanırlar ve uyluk kemiği kırılmalarına aşağı yukarı iki kat daha az yaka­lanma riski vardır. Bununla birlikte süt ürünleri Okinavva’da yenmez! (ya da çok az yenir) Orada, sebze bakımından zengin bir beslenme içeren, kemikleri daha iyi koruyan sağlıklı bir ya­şam ve sağlık bilgisi mevcuttur.

Osteoporozu tetikleyenler
* Sedantarite
* Sigara tiryakiliği
* Aşırı alkol
* Aşırı tuz
* Aşırı şeker
* Kafein
* Aşırı hayvansal protein (kırmızı et, süt ürünleri)
* Yetersiz sebze tüketimi

Kemikleri sağlamlaştıranlar
* Fiziksel etkinlik
* Meyve ve sebzeler, özellikle kalsiyum açısından zengin olanlar (lahana, turunçgil­ler, kırmızı meyveler) flavo-noidler (çok renkli kırmızı ya da siyah üzüm çeşitleri)
* Brokoli, soğan
* Güneş (ölçülü olarak) D vita­mini için
* Magnezyum (mineraller, ba­demler, tam tahıllar)


Bu haber 1580 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x