Hilal

Yararları: Bu uyarıcı duruş kalçaları açar ve omurgaya esneklik kazan­dırır. Ayrıca göğüs ve kalp bölgesini de açar ve böbrek ve böbrek üstü bezlerini uyarır. Uyarılar: Boynunuzla ...

Hilal

Yararları: Bu uyarıcı duruş kalçaları açar ve omurgaya esneklik kazan­dırır. Ayrıca göğüs ve kalp bölgesini de açar ve böbrek ve böbrek üstü bezlerini uyarır. Uyarılar: Boynunuzla ...

Hilal
24 Mayıs 2010 - 22:09

Yararları: Bu uyarıcı duruş kalçaları açar ve omurgaya esneklik kazan­dırır. Ayrıca göğüs ve kalp bölgesini de açar ve böbrek ve böbrek üstü bezlerini uyarır.

Uyarılar: Boynunuzla ilgili problemler yaşıyorsanız başınızı arkaya at­mayın. Yüksek tansiyonunuz varsa, ellerinizi başınızın üzerine kaldırmayın. Bunun yerine ellerinizi göğüs kemiğinizin önünde dua edermiş gibi birleş­tiriri. Bu duruş sırasında ayak bileğiniz diziniz ile aynı hizada ve hemen aşağısında olmalıdır. Dizlerinizi korumak için bir battaniyenin üzerine diz
çökmeniz gerekebilir. Bu duruşu yaparken kendinizi fazla zorlamamaya dikkat edin.

Metot: Dizlerinizin üzerine oturun ve kalçalarınızı kaldırın. Böylelikle diz çökmüş olacaksınız. Nefes alın ve nefes verirken sağ bacağınızı düz ve gergin bir biçimde önünüze uzatın. Bir sonraki nefes alışınızda kolla­rınızı önünüze doğru uzatın ve daha sonra tamamen başınızın üzerine kal­dırın. Eğer yüksek tansiyon rahatsızlığınız varsa, ellerinizi göğüs kemi­ğinizin önünde dua edermiş gibi birleştiriri (aşağıda). Nefes verirken sağ dizinizi kırarak öne doğru bir hamle yapıyormuş gibi pozisyon alın. Yuka­rı doğru iyice esnerken, sol kalçanızın yere doğru bastırıldığını hissedin.

Dirseklerinizi düzleştirmeye çalışın, ama omuzlarınızın rahat ve gevşek durmasına dikkat edin. Sağ ayak bileğinizin sağ dizi­nizle aynı hizada durduğundan emin olun. Eğer boynunuzla ilgili herhangi bir proble­miniz yoksa başınızı yavaşça geriye yatırarak ellerinize doğru bakın. Eğer sırtınız esnekse, o zaman hafifçe geriye doğru eğilebilirsiniz. Kendinizi rahat hissettiğiniz sürece duruşu­nuzu koruyun. Bu hareketi sonlandırmak için nefes alın ve sağ bacağınızı düzleştirerek yavaşça geride duran sol bacağınıza ağırlığınızı verirken ileriye bakın. Nefes verirken kollarınızı iki yanınızdan aşağıya indirin. Kollarınızın sert ve güçlü durmasına dikkat edin ve dirseklerinizi kırmayın. Altta duran sağ bacağınızı diz çökme pozisyonuna getirin. Aynı duruşu, sol ba­cağınızı önünüze koymadan önce Çocuk Pozu duruşuyla gevşeyin. Bu, ger­çekten çok zarif görünen bir duruştur, ancak oldukça ağır bir harekettir.

Bu haber 1375 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x